PDA

Vis full versjon : 12V på tenninga , hvilken ledning?



Jobbe88
27/04/10, 14:19
Som topic.

Innbiller meg den var gul , eller?

TeamBørnOut
27/04/10, 14:25
Er vell flere som har 12v der mins jeg. sjekk på et koblings skjema.

Jobbe88
27/04/10, 15:06
Er vell flere som har 12v der mins jeg. sjekk på et koblings skjema.

Eller stikk litt her å der med multimeter :D

multimeter pinnene er jo spisse , å "hullet" i isolatoren bli jo så lite at det har vel ingen betydning. Tenkte å bare stikke hull å måle.

Wahl
27/04/10, 15:40
ta støm ut agv sikkringsboksen?

ChrML
27/04/10, 15:59
Hva skal du gjøre? Er ikke så mye du bør ta strøm derfra til, somregel bedre å ta fra sikringsboksen.

Jobbe88
27/04/10, 16:45
Lys til noen målere bare.

ChrML
27/04/10, 16:47
Lys til noen målere bare.
Hent plussen fra en av lyspærene over knappene. Så får du de på lysdimmeren :). Det eller gå fra sikringsboksen på en kurs som kun er på med tenning på i det hakket du ønsker.

Dumt å klippe seg inn på tenningslåsen for sånne ting når det er ledige utganger under sikringsboksen som er beregnet på ekstrautstyr :).

Jobbe88
27/04/10, 16:49
skal huske på det til neste gang , hehe. men er ikke akkurat klipp å lim da , så det bør nok holde i mange år dette.

ChrML
27/04/10, 16:52
skal huske på det til neste gang , hehe. men er ikke akkurat klipp å lim da , så det bør nok holde i mange år dette.
Yup, men tenningslåsen er igrunn kun beregnet på å gi signal til hovedrele og styrenheter om at tenningen er på. Det skal i hovedsak ikke noe spesiellt med strøm igjennom den.

Ikke at noen målere utgjør noen stor ekstra belastning, men er en dårlig vane. Og så er det jo det at en klipt og skjøtet kabel er en ekstra feilkilde kontra en hel kabel. Er den skjøtet ordentlig med egnet skjøtemateriell så blir ikke det noe problem, men generellt dumt å klippe i elnettet når man egentlig ikke må ;).

Jobbe88
27/04/10, 17:40
Du har helt rett. Er veldig enig med deg. Får håpe alle som er like utolvmodige som meg leser dette xD