PDA

Vis full versjon : Endelig s90



SverreP
25/08/12, 09:54
:D Endelig ringte "gamle-naboen" og sa han var klar for å selge S90'en sin :D

Jeg så bilen første gang i 2001, da den ble importert av min daværende nabo. Fantastisk 1998-modell Executive i riktig farge, med 204-hesteren, automat og "alt" av utstyr. Han hadde ikke hatt den mange dagene før jeg fikk låne den en lørdag, og fy f&%# for en bil :cool: Da han fylte 70 i 2007 (?) snakket han om å selge bilen, og lurte på om jeg var interessert. SELVFØLGELIG var jeg interessert, men økonomien den gang satte stopper for kjøpet. Han la den ut på Finn, men trakk annonsen etter noen få dager fordi det bare var "skitunger" som ringte på bilen. Han bestemte seg derfor for å beholde den en stund til, og det ble altså fem år...
Bilen har ikke kjørt siden februar, da den var på full service og PKK hos Bilia, og passerte kontrollen uten en eneste anmerkning. Det kanskje meste unike med bilen er at den har bare 74.000 km på telleren og har hatt årlig service hos Bilia siden 2001...
Jeg skal av gårde og se på den i dag, låner med meg Land Rover og biltralle for sikkerhets skyld. Håper bilen blir min!

:cool::cool::cool:

gaupe
25/08/12, 09:58
Gratulerer :) riktig farge vil for deg bety?

thune
25/08/12, 10:12
må vere bra denna

s4nd3r
25/08/12, 10:28
Da venter vi spent på bilder.. :)

SverreP
25/08/12, 12:09
Gratulerer :) riktig farge vil for deg bety?

Graphite grey :-)

93_volvo960
25/08/12, 18:00
Graphite grey :-)

sjelden sak det der ja............ fant en på youtube - så det er det kanskje to her i landet da? :)

http://www.youtube.com/watch?v=XSbGdjYUXc0&feature=related

volvoRsport
25/08/12, 18:51
sjelden sak det der ja............ fant en på youtube - så det er det kanskje to her i landet da? :)

http://www.youtube.com/watch?v=XSbGdjYUXc0&feature=related

Den der er litt mer spesiell enn en vanlig Executive, er en Royal med skinninteriør håndlaget av Hermès og level 3 pakke (midtkonsoll med klimastyring, kjøleskap osv.)

SverreP
26/08/12, 14:23
Bilen kom hjem på tunet i går, tok den på biltralle de 20 milene hjem. Fikk den til en svært god pris, under forutsetnig av at jeg holdt den unna "skitunger" som selgeren sa :) Skiltene ligger klare til levering på trafikkstasjonen i morgen. I høst blir det understellsbehandling og i vinter skal den få en full ut- og innvendig kosmetisk gjennomgang; alt det tekniske skal være på stell. Blir morsomt puslearbeid i vinter; denne bilen forblir garantert original :)

SverreP
01/09/13, 13:58
S90'n har vært brukt til koseturer i sommer, men har fjusket en del på tomgang og litt ved pådrag. Går litt "slurvete". Mistenker at denne bilen er kjørt "for lite" de siste 12 årene. Blir nok en tur innom Bilia for å lese feilkoder. Kanskje det blir litt vinterarbeid i garasjen i år også? Den hadde gått 59.000 da tidligere eier importerte den i 2001, og 74.000 i fjor da jeg kjøpte den... Noen som har tips til hva som kan være greit å sjekke ut?

Jonas Soldal
01/09/13, 14:31
Hørest for meg ut som at den suger falskluft en plass. Du får gå over alle gummislanger og pakninger på innsuget med startgass :-)

henrik940
02/09/13, 15:29
Høres ut som du må legge ut bilder av bilen :D

SverreP
02/09/13, 17:30
Høres ut som du må legge ut bilder av bilen :D

Har trøblet med å legge ut bilder både nå og tidligere, så det får nok vente...