PDA

Vis full versjon : TA Technix Coilovers. Montering?



G.Jensen
24/08/12, 21:40
Valget falt på Ta technix settet, og må vel få montert det etterhvert. Så spørsmålet er: Hvor mye må flyttes over fra det originale fjærbenet?
(Kjøpt fjærsete og fjærbenslager nytt)
Så til monteringsrekkefølgen på de forskjellige delene på fjærbenet, evt. om noen har bilde av dette?
(Har kun åpnet esken og sett ned i den. Er kanskje greit selvforklarende hvis man bare begynner, men vil være sikker på og ha alt jeg trenger før jeg demonterer.)



Skal senke 855n og lurer på om noen har erfaringer og evt. bilder av biler med dette montert.
Har sett litt på Ta Technix som Parts and Retards selger. Link: http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/volvo/850-sv70/ta-technix.
Er dette ett sett og satse på eller bør man bruke pengene på f.eks tradisjonelle fjærer og andre dempere?
Bilen skal brukes hver dag så litt kjørekomfort hadde hvert å foretrekke
.
Kom gjerne med erfaringer på dette settet eller andre alternativer.

Jkkarlsen
24/08/12, 23:42
Jeg har Ta Technix på min 850 og er veldig fornøyd. Virker som god kvalitet og er veldig fornøyd med veiholdninga.

G.Jensen
29/08/12, 14:01
Jeg har Ta Technix på min 850 og er veldig fornøyd. Virker som god kvalitet og er veldig fornøyd med veiholdninga.

Er dette veldig stivt, eller er det mulig å kjøre på ujevn vei uten att det blir veldig ubehagelig?

Jkkarlsen
29/08/12, 14:59
Jeg opplever det ikke som veldig stivt, men rister litt på ujevn vei. Har ikke vært noe problem på kortere strekker ihvertfall.

Scania143
29/08/12, 15:51
Har dette jeg og.. Pappa VEELDIG skeptisk, men han ble mere fornøyd en meg faktisk.

60/40 senk på orginal fjærer er stivere og værre og kjøre med en TA technix coilovers hvertfall, syns jeg.

Hassel
29/08/12, 16:14
Har dette jeg og.. Pappa VEELDIG skeptisk, men han ble mere fornøyd en meg faktisk.

60/40 senk på orginal fjærer er stivere og værre og kjøre med en TA technix coilovers hvertfall, syns jeg.

Tenker du på 60/40 senk på originale dempere er værre? :)

Scania143
02/09/12, 21:56
Uff, ble småfeil den setninga der..

Ja, orginaldempere på senkefjærer er ikke godt og kjøre med, var det jeg skulle si..

G.Jensen
03/09/12, 21:46
Oppdaterte førsteposten litt da valget falt på Ta technix settet.

mrstfu
03/09/12, 22:53
fjærsete og fjærbeinslager holder i massevis, såvidt jeg husker får du med ny mutter til gjengene på toppen av det fremre
fjærbeinet. ta ut fjærbein, monter justeringsmutter i bunn, tre på fjæra, skvis denne sammen med fjærklemmer om nødvendig (husker ikke helt), tre på fjærsete, tre på fjærbeinslager, stram mutter i toppen til det ikke går mer. monter som et vanlig fjærbein, og kjør som faen. bak er det identisk som originalt, ettersom det er separat fjær og demper, med unntak av at justeringsskruen monteres nederst i fjærskåla. lønner seg å justere inn denne likt på begge sider FØR montering, kan være knot å komme til etterpå. anbefaler HARDT nye demperlagere bak og, rundt 350stk på volvo, eller 150stk på biltema. gode erfaringer med den siste.

stan2
05/09/12, 11:33
så du mere bare fjærbeinslager ikke den gumi greia under den igjen? har samme sette selv men ikke montert pga litt usikker på hva jeg trenger;)

mrstfu
05/09/12, 11:39
gummigreia under fjærbeinslageret på demperene fremme ER fjærsetet. for all del, ikke bruk gammelt. slikt er slitedeler, på lik linje med lyspærer, mer eller mindre.