PDA

Vis full versjon : Problem med bensinmåler



JRKarlsen
24/08/12, 18:09
Bensinnåla flytter seg ikke når jeg fyller bensin, og der hvor det står hvor mange kilometer jeg har igjen står på null.
Noe som vet va probleme er ?

hammerpaal
24/08/12, 20:09
Bensinnåla flytter seg ikke når jeg fyller bensin, og der hvor det står hvor mange kilometer jeg har igjen står på null.
Noe som vet va probleme er ?

Du sier ikke hvilken bil du har, men antar det er en 850 ut fra profilbildet.

Hadde samme symptomet selv. Skiftet kretskortet bak speedometeret og tankmåleren virket igjen + "KM -> 0" i kjørecomputer, - tror det var loddingene på baksiden som var svake og hadde tatt kvelden.
Kan også være brudd på kabelen som strekker seg bakover til tanken, men hvordan du sjekker om det er brudd på den bør noen andre forklare. :)

850GLTsilver
25/08/12, 11:48
Bensinnåla flytter seg ikke når jeg fyller bensin, og der hvor det står hvor mange kilometer jeg har igjen står på null.
Noe som vet va probleme er ?

Du kan ha feil på senderen i tanken (ikke uvanlig) neppe loddefeil på instrumentet, da computeren og nåla får signaler fra litt forskjellige steder. Men alltid lurt å sjekke om man ikke finner feil der bakover.
Selvfølgelig kan feilen sitte i ledningsnettet, det vil si kontakter og slikt.

Men høyst er sannsynligheten for at det er senderen i tanken som fusker.

JRKarlsen
25/08/12, 13:27
Det er en 850 ja. Bensinpumpa har vært noe bråkete i lang tid, så regner med den har blitt værre og værre..
Den bynte sakte men sikkert og slutte og vise bensin på tanken, til den plutselig ikke ville vise mer.
Så tviler på at det er noe ledninger, trur heller det er bensinpumpa.
Kjøper jeg brukt bensinpumpe på bildatabase.se f.eks får jeg med alt av målere sensor føler osv?

850GLTsilver
26/08/12, 13:00
Det er en 850 ja. Bensinpumpa har vært noe bråkete i lang tid, så regner med den har blitt værre og værre..
Den bynte sakte men sikkert og slutte og vise bensin på tanken, til den plutselig ikke ville vise mer.
Så tviler på at det er noe ledninger, trur heller det er bensinpumpa.
Kjøper jeg brukt bensinpumpe på bildatabase.se f.eks får jeg med alt av målere sensor føler osv?

Pumpa er en helt egen enhet, på en helt egen plass i tanken.
Sensoren sitter lengre inn mot midten av bilen og må byttes for seg selv.

Du finner alt du trenger HER (http://www.fcpgroton.com/category-exec/category_id/149/nm/Fuel_Delivery_Parts/sub_top_menu_item/by_make-by_model-by_year/by_make/78/by_model/1136)
Du trenger kun den pumpa som er benevnt "insert" (Ca $80,-) samt "Sender unit" til Ca $90,-.

JRKarlsen
26/08/12, 18:43
Pumpa er en helt egen enhet, på en helt egen plass i tanken.
Sensoren sitter lengre inn mot midten av bilen og må byttes for seg selv.

Du finner alt du trenger HER (http://www.fcpgroton.com/category-exec/category_id/149/nm/Fuel_Delivery_Parts/sub_top_menu_item/by_make-by_model-by_year/by_make/78/by_model/1136)
Du trenger kun den pumpa som er benevnt "insert" (Ca $80,-) samt "Sender unit" til Ca $90,-.


Jeg trakk ut ledninga til "sendig unit" å da målte den opp som normalt, både på bensinnåla og hvor mange kilometer jeg har igjen å kjøre. Når jeg koblet den til igjen så funka det ikke
Vil det si at det er "sending unit" som er ødelakt ?
Å har du hatt den ute selv før? fordi en stor del av skulokket er blokert av en del av karrosseriet så går ikke andt og bare skru og dra låkket av.

850GLTsilver
27/08/12, 21:01
Jeg trakk ut ledninga til "sendig unit" å da målte den opp som normalt, både på bensinnåla og hvor mange kilometer jeg har igjen å kjøre. Når jeg koblet den til igjen så funka det ikke
Vil det si at det er "sending unit" som er ødelakt ?
Å har du hatt den ute selv før? fordi en stor del av skulokket er blokert av en del av karrosseriet så går ikke andt og bare skru og dra låkket av.

Lukter sender unit lang vei ja.
Skal være rett under det hullet den enheten, så dersom den er blokkert på noen måte, så må du sjekke om tanken din henger der den skal. Kan være lurt å få lånt et slikt verktøy til det skrulokket.

JRKarlsen
27/08/12, 23:22
Lukter sender unit lang vei ja.
Skal være rett under det hullet den enheten, så dersom den er blokkert på noen måte, så må du sjekke om tanken din henger der den skal. Kan være lurt å få lånt et slikt verktøy til det skrulokket.

Bestilte sending unit fra volvo idag:) Jeg klarte og skru lokket av etter langt tid å mye krefter, men jeg får ikke lokket vekk sånn at jeg får unit opp. Trur nok tanken henger rett i og med at bensinpumpa står heilt korrekt. Vist ikke får jeg ta fram baufilen å skjere vekk ett lite stykke.

850GLTsilver
28/08/12, 20:24
Sitter godt det lokket ja.
Stikk innom Volvo-verksted og be om å få låne et slikt verktøy som de bruker.
Da unngår du å ødelegge lokket.
Og la det for all del ikke være unødig lenge av.
Gjengestussen på tanken ekspanderer villt.

mrstfu
30/08/12, 11:03
Sitter godt det lokket ja.
Stikk innom Volvo-verksted og be om å få låne et slikt verktøy som de bruker.
Da unngår du å ødelegge lokket.
Og la det for all del ikke være unødig lenge av.
Gjengestussen på tanken ekspanderer villt.

under bensinpumpekrisa til Lightyear for et års tid siden, sto bensinpumpa ute av tanken i nesten en uke, plastmutteren/lokket var av, og tanken var tettet med tørkepapir og en plastpose. gikk helt fint å skru på igjen. mente du gjengene til lokket, eller noe annet?

850GLTsilver
01/09/12, 14:49
under bensinpumpekrisa til Lightyear for et års tid siden, sto bensinpumpa ute av tanken i nesten en uke, plastmutteren/lokket var av, og tanken var tettet med tørkepapir og en plastpose. gikk helt fint å skru på igjen. mente du gjengene til lokket, eller noe annet?

Hadde lokket av fra en dag til neste, og fant at gjengene på tanken hadde ekspandert med nesten 4 mm. (diameter)
Var et sant helvete å få på det nye lokket jeg kom med.
Snakket med gutta på Bilia, som sa at det var helt vanlig at den ekspanderte.

mrstfu
01/09/12, 16:58
Hmm. kanskje R kom med anitekspanderende bensintank?