Vis full versjon : toppakning
hei, jeg lurer på om det er nye arbeid å bytte toppakninga på en volvo 945 turbo med fk motor.?
og hva man bør være nøye/oppmerksom på, når man bytter pakingen ?
ser i motor romet at det sviker litt kjølerveske atmed pakninga på sia av bloka, så lurer på om det er på tide å bytte da ? er bare noen dråper som kommer ikke noe store mengder, så om det er nødvendig å bytte ? temp og alt er normalt.
mvh tommy
Når jeg bytter dette kjøper jeg:
-Toppakning
-Innsugspakning
-Eksospakning
-Regreim
-Tetningsring bak alle tannhjul i framkant
-Toppdekselpakning
Det du må være nøye på er merkinga på regreima å få bort all gammel pakning hovedsakelig :)
ok, ble jo dyrt å bytte alle de pakningene da.
men er de nødvendig for meg å bytte pakning når det bare nesten ikke lekker ?
Lekker hva?
hvist du kann lese så ser du jo att den lekker KJØLEVESKE!!!???!!!
Jan-Einar Jenssen
25/08/12, 01:44
er da vel ingen grunn til å svare ufint? kan jo hende han bare leste litt fort å ikke fikk det med seg :)
hei, jeg lurer på om det er nye arbeid å bytte toppakninga på en volvo 945 turbo med fk motor.?
og hva man bør være nøye/oppmerksom på, når man bytter pakingen ?
ser i motor romet at det sviker litt kjølerveske atmed pakninga på sia av bloka, så lurer på om det er på tide å bytte da ? er bare noen dråper som kommer ikke noe store mengder, så om det er nødvendig å bytte ? temp og alt er normalt.
mvh tommy
er ikke mye arbeide å bytte topppakning. :) bytt registerreim og toppdekselpakning i samma slengen. eneste du må passe på er at det ikke er rester fra den gamle pakninga og merkinga til reima som wahl over her sier :) har du tilgang på trykkluft er det greit å blåse brot dritt å rusk som evt kommer av gammel pakning. toppbolter er ikke dumt å bytte ut :) husk riktig nm på stramminga av boltene :) kjøp haynesboka til en 250lapp på biltema så er du på god vei :)
ok takk for svar :) men tror ikke det er nødvendig å bytte den enda, kommer ikke så mye kjølerveske ;)
850GLTsilver
25/08/12, 12:09
ok, ble jo dyrt å bytte alle de pakningene da.
men er de nødvendig for meg å bytte pakning når det bare nesten ikke lekker ?
Anbefales sterkt.
Sammen med de tingene Wahl anbefaler.
Du vet, ryker det ene så er det ikke lenge til det neste ryker, og særlig reg-reim er svinedyrt å spare noen kroner på.
hehe ok, men lekker ikke så mye så venter til det lekker mye veske, bilen har bare rullet 219000 km så er ikke så farlig :)
Jonas Soldal
25/08/12, 19:22
Er ikke gåen vannpumpe da?
HarryVolvo
25/08/12, 23:48
Du har ikke vridd den o-ringen som står på røret fra vannpumpa til varmeapp da? Kan fort lekke litt der..
Har du justert pumpa ordentlig opp mot toppen før du skrudde den fast?
pakninga mellom topp og vannpumpe tett? kan lekke selv om den er bytta
d ha æ ikke shekka, men lekker atme dynamoen, på den siden innsprøytninga står
Prøver du å få opp postene dine med å skrive slik? Denne kunne du ha spart deg for...
NOKK OT!
OT? Off Topic, utenfor samtaleemne. Sikter til det jeg siterte på han som måtte pirke på noe som ikke har noen sammenheng med det du spurte om
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.