PDA

Vis full versjon : v40 2002 mystisk feil:/



Lillengen
24/08/12, 10:31
hei har en volvo v40 2002 modell,, innimellom så når jeg ska starte den så brått stopper den startern og det blinker i instrumente en lampe som er stasrtsperren,, hvorfor? kan gjøre dette opp til 3 ganger etterverandre så går det fint og starte og så går e en stund igjenn:/ noen som har hvert borti dette før?

og er det mulig og få noe orginalt brukt kit til og ettermontere fjærstyrt sentrallås, har bare nøkkel nå se,,

Roy T
24/08/12, 13:00
Har samme problem på min 98 mod V40 T4... jeg bruker å sette den på første hakket på tenninga i 5 sek før jeg vrir nøkkeln over til der alt lys i dashn kommer på å da starter den den på første nesten ver gang :) men er jo noe iriterende med startsperre som fusker :(
Er det mulig å koble den vekk tru?

Lillengen
26/08/12, 11:21
ingen som vet hva som kan være feilen? sliten tenningslås kansje?

Øygard
27/08/12, 22:23
Er plasten på nøkkelen i dårleg stand? Det er han ofte på V40ane, og då kan det bli problem. Inni plasten på nøkkelen ligg det ei lito brikka med ein kode eller nåke sånt, og viss ikkje bilen får kontakt med den, veit han ikkje om det er rett nøkkel, og då startar han ikkje.
Viss du blir ståande ein gong og ikkje får start, går det å trilla han i gong som ei nødløysing.

Lillengen
28/08/12, 09:04
Er plasten på nøkkelen i dårleg stand? Det er han ofte på V40ane, og då kan det bli problem. Inni plasten på nøkkelen ligg det ei lito brikka med ein kode eller nåke sånt, og viss ikkje bilen får kontakt med den, veit han ikkje om det er rett nøkkel, og då startar han ikkje.
Viss du blir ståande ein gong og ikkje får start, går det å trilla han i gong som ei nødløysing.

jasså sier du det. så det er ei brikke i nøkkelen altså? kansje greit og få kommet seg te volvo og kjøpt en ny da, siden vi har bare en nøkkel til den, hehe,

Roy T
28/08/12, 10:14
Er plasten på nøkkelen i dårleg stand? Det er han ofte på V40ane, og då kan det bli problem. Inni plasten på nøkkelen ligg det ei lito brikka med ein kode eller nåke sånt, og viss ikkje bilen får kontakt med den, veit han ikkje om det er rett nøkkel, og då startar han ikkje.
Viss du blir ståande ein gong og ikkje får start, går det å trilla han i gong som ei nødløysing.
Gjelder dette på fase 1 også ?

Kenwood
18/01/13, 20:22
og er det mulig og få noe orginalt brukt kit til og ettermontere fjærstyrt sentrallås, har bare nøkkel nå se,,

Jeg monterte original alarm på min for en del år siden og da fikk jeg sentrallåsen sammen med alarmen dvs. åpne/låse på knappen