PDA

Vis full versjon : Bilstein eller Koni?



Elverumawd
23/08/12, 20:52
Hva anbefales av Bilstein Race dempere eller Koni justerbar?

Detta er til en 240(vinter-prosjekt)

Planen er att bilen skal være kjørbar på vanlig vei og kunne prestere på bane.

Så noen meninger om hva som funker? Coilover har jeg ikke vært borti før...

Takk for svar og tips? :-)

Mvh
Lars-Erik

V50 D3
23/08/12, 23:37
Hva anbefales av Bilstein Race dempere eller Koni justerbar?

Detta er til en 240(vinter-prosjekt)

Planen er att bilen skal være kjørbar på vanlig vei og kunne prestere på bane.

Så noen meninger om hva som funker? Coilover har jeg ikke vært borti før...

Takk for svar og tips? :-)

Mvh
Lars-Erik

Her hadde jeg uten tvil gått for Bilstein.
Mine erfaringer med Koni,er at de fort "lekker/svetter".
Bilstein derimot har jeg bare positive erfaringer med og er vel det merket jeg helst hadde kjøpt selv.

Mens coilovers, der hadde jeg gått for KW... ;)

Elverumawd
24/08/12, 10:09
Okei, takk for svaret! :-)

Har sett for meg Bilstein, men pga lite erfaringer med anna enn orginalt så er det greit og høre litt før man bestiller :-)

V50 D3
24/08/12, 12:02
Okei, takk for svaret! :-)

Har sett for meg Bilstein, men pga lite erfaringer med anna enn orginalt så er det greit og høre litt før man bestiller :-)

Fornuftig valg, tror ikke du kommer til å angre på det :cool:

Elverumawd
24/08/12, 17:08
Nice, takk for svar! :-)

V50 D3
24/08/12, 17:27
Nice, takk for svar! :-)

bare hyggelig ;)

Knallert
25/08/12, 21:09
Har hatt Koni på et utall biler og kan ikke si jeg deler samme erfaring med at de skal være mer utsatt for å lekke enn andre merker...
Dreier seg mer om hva man skal bruke bilen til og hvor mye senk og deretter velge demper.
Kjører man 35-40mm senk så funker både Koni og Bilstein,men Koni har den fordelen at den er justerbar og derfor kan matches til fjæra bedre.
Kjører man mer senk så er Bilstein clubsport et godt valg og det man "må" ha på en 240 ;)

Til coilovers finnes det et flere muligheter og tror ikke KW lager coilovers til 240.
Sellholm,Myranes,Koni spesialtilpasset demper,Demper til Opel Vectra osv...

Elverumawd
25/08/12, 21:44
Takk for svar!

Bra det er forskjellige erfaringer som er gjort. Jeg har ikke tenkt til og senke bilen til den subber bakken.. :-P
Ser på senking som er 40MM mener jeg. Og vil ha bilen stiv som bare det da den skal kunne brukes på bane :-)

Knallert
25/08/12, 22:28
Da er nok coilovers det beste valget først som sist.
Siden du vil ha et oppsett for asfalt som er så stivt som mulig og kjørbar på vei så gir jo coilovers muligheter for å bytte fjærer fritt.
Er vanskelig å få både i pose og sekk. :)

Men som alltid er jo alt relativt.
Du kan gå for et oppsett som funker veldig bra på bane og samtidig leve med steinhard fjæring på norske veier,eller omvendt :)

Men velger du Koni/bilstein clubsport og 40mm senk og grovere stab. stag,gode dekk,god hjulstilling og stivere foringer så får du en underholdende bil.

Elverumawd
25/08/12, 22:32
Man får vel stiva opp utrolig mye ved foring og stabstag bytte? fremfor coilovere som er svin dyrt? :-)

Knallert
25/08/12, 22:48
Poenget var bare at man ikke kan få både i pose og sekk :)
Foringer og stab. stag hjelper på veldig mye og med gode demper, stivere fjærer og gode dekk i tillegg så får man noe de fleste er fornøyd med.
Egenskapene bak rattet tar som regel slutt fortere enn hva en godt modifisert bil er god for ;)

Elverumawd
25/08/12, 23:23
Hehe, Bestille dempere og fjører neste uke så starter vel underverkene i forsvars garasjen :-)