PDA

Vis full versjon : Bygge om t5 automat til manuel, hvordan skal jeg gjøre det med ledningsnett?



viddiboy
23/08/12, 19:29
Skal bygge om min 850 t5 automat til manuel,
Så i den første tiden har jeg tengt å bruke automatledningsnette.
Er det bare å koble på girvelgeren å sette den i park?
Er girvelgeren i girboksen eller er den i spaken??

850GLTsilver
23/08/12, 20:49
Girvelgeren?
Spaken din betjener en vaier som igjen betjener ei arm på girkassa som velger "gir".

Når du bygger om fra Automat til manuell, så skal du kun huske på å koble forbi "startsperra" på kabelnettet, samt å koble til reverskontakta på manuellkassa til kabelnettet.
Elektronikken tar du bare ut, og kabelnettet forøvrig behøver du ikke røre.
Komplett girspak med vaiere og slikt må installeres.
Finnes en HowTo på HowTo-sidene mener jeg.

viddiboy
23/08/12, 21:02
Har montert mittkonsoll fra en manuelbil med vaiere, men det er ikke startsperre på min bil

viddiboy
23/08/12, 21:10
Finner ingen ting på HowTo

Folkvord
23/08/12, 21:41
søk litt så er det faktisk en del tråder om det, kan eventuelt sgru av gearvelgeren og bare la den lige i motor rommet, så lenge den stå i park.
ikke startsperren som er problemet, er at bilen må stå i park for og starte nå det er automat, så kan igrun kallest en startsperre;-):P menner det er en grønn og en grønn og rød ledning som skal koblest isammen for og slippe og ha gearvelgeren i motor rommet

850GLTsilver
25/08/12, 11:51
Grønn og Grønn-Rød ledning kobles sammen ja.
å la pnp-bryteren ligge der i motorrommet blir i grunnen litt dumt, da man selvfølgelig kan ende opp med at den lager problemer man ellers ikke ville tenkt på.
Reversbryteren på manuellkassa kobles forøvrig inn på Blå og Blå-Grå ledning.