PDA

Vis full versjon : b230fk går bare på 2 sylindre HJÆLP



kenthjaa
19/08/12, 01:34
ja, nå har jeg feilsøkt så langt jeg har peiling og begyner og miste motet.

har byttet motor i 740`n etter havari.. var en 230fk som sto i og er samme type jeg har satt inn nå..
brukte da godt og vell 14dager før jeg fikk start på dyret.
nå er problemet at den bare går på halv maskin, bokstavelig talt.
kan ta av kontaktene til dysene på sylinder 2 og 3 uten endring på motor gange. samme sak med tennplugger.
har prøvd og bytte dysene til disse sylindrene. har gnist, komp, og en motor som fortsat går på 2 sylindre

kjørte bilen på jobb forlendag og brukte noe helt jævli mye bensin,
og når jeg da kjører bilen er det som den kutter bensin tilførselen med engang jeg trykker på gasspedaln.
hvordan kan jeg få målt tennings sensor/svinghjuls sensor og bankesensor ? hvilke verdier er det jeg vil se?

har da hatt høy ohms dyser (300 oppsett) på bilen men nå er det org dyser..
så kan jeg da ha rota det til med ledningene til formotstanden?
jeg merka jo sefølgelig ikke ledningene før jeg klipte av alt og surra dem i hop, er det da noe måte og måle seg frem til at dette blir rett i jen? evt hvordan

er LH 2.4 nett kjører med bensinhjærne med slutt nr 962 men har også en som har slutt nr 561. oppfører seg likens på begge (veit ikke forskell på disse)

Sondre93
19/08/12, 10:14
Begynn med å sjekke om det er gnist på di to sylinderene. Er pluggene våte eller tørre?

Visst di er tørre skrur du ut dysene og ser om di spruter.

Har du begge motorene liggendes? Da er det vell fort gjort og bytte over fordeler, kabler, plugger, osv...

Og for all del! Ikkje kjør bilen når den ikkje går på alle sylindrane. Bensin er smøring/kjøling, og uten det blir tennpluggen nærmest som ein sveisetråd på stempelet...

kenthjaa
19/08/12, 16:33
Har gnist. alt av plugger og plugg ledninger er nytt. når jeg bytta pluggene så var di gamle tørre. men kan se en gang til.
bytta derfor ut di to dysene til to jeg viste fungerte. men likelangt. tror problemet er i ledningene hvor jeg har klipt av og snurret sammen ledningene når jeg hadde høy ohms dyser .. noen som vet hvordan jeg kan få dette rett i jen ?

7up
19/08/12, 19:20
jeg hadde også et ledningsnett som var klippet opp . og loddet sammen igjen men fikk ikke liv i dritten måtte bytte lednings nett. ble for høy motstand nå jeg loddet sammen igjen. var det jeg har fått høre.

kenthjaa
20/08/12, 00:07
okey.. noen som har lh 2.4 nett liggende og slenge da ? evt hvor jeg kan skaffe nytt :)

7up
21/08/12, 06:51
da må du lete. jeg brukte lang tid for og få tak i til min. og folk skal ha gull for det. så hvis du får tak i et billig er du heldig.