PDA

Vis full versjon : Bensinpumpe V960



93_volvo960
15/08/12, 22:44
Er det noen som vet om det er 1 eller 2 bensinpumper på 960 (1994-modell)?

Har undersøkt med verksted, men for litt forskjellige svar.......

Tenker det kan være greit å skifte snart, er litt surklelyd fra der jeg tror pumpe sitter (omtrent under forsetet).

de_icer
17/08/12, 07:43
Hvis du har en pumpe under førersetet har den også en matepumpe i tanken. Hvis hovedpumpa kviner er det veldig ofte et tegn på at matepumpa er død. Alle 760'er jeg har hatt har vært sånn, og jeg har byttet matepumpe og blitt kvitt problemet.

Mine 960'er har ikke pumpe under bilen, men skiftet fra 2 pumper til 1 kom vel rundt 94 på 940 - så det er ikke utenkelig at det kan ha skjedd noe tilsvarende på 960.

Det sies at bilene skal jukse på høyt turtall og slite med å holde bensintrykket når matepumpa går. Det er ikke tilfelle på 760. Den går helt fint, men hovedpumpa skriker litt mer enn den skal.

93_volvo960
29/08/12, 20:43
Hvis du har en pumpe under førersetet har den også en matepumpe i tanken. Hvis hovedpumpa kviner er det veldig ofte et tegn på at matepumpa er død. Alle 760'er jeg har hatt har vært sånn, og jeg har byttet matepumpe og blitt kvitt problemet.

Mine 960'er har ikke pumpe under bilen, men skiftet fra 2 pumper til 1 kom vel rundt 94 på 940 - så det er ikke utenkelig at det kan ha skjedd noe tilsvarende på 960.

Det sies at bilene skal jukse på høyt turtall og slite med å holde bensintrykket når matepumpa går. Det er ikke tilfelle på 760. Den går helt fint, men hovedpumpa skriker litt mer enn den skal.

Matepumpe i tanken........ høres ut som en litt mer omfattende jobb å skifte den da..... Jaja, får se hvis det blir et problem, da må jeg vel til pers. Litt ulyd skal jeg vel kunne leve med, så lenge bilen går! :)