PDA

Vis full versjon : Motorbytte V70N, tips?



Christian
26/04/10, 20:23
Hei.

Har visst tatt på meg å bytte motor i bilen til en kammerat, grunnet oljepumpehavari..

Noen som har noen gode tips å komme med? Eller hvordan dere gjør det?
Går det ann å bytte motor uten å måtte fylle AC på nytt?
Er B5244S2(?) og automat.

Har kommet så langt at jeg har tatt av nesten alle ledningene osv, og tappet alle væsker!

TeamBørnOut
26/04/10, 20:37
aldri tenkt noe over AC greiene. men vi brukte bukk å "slapp" ned motoren. gikk smertefritt

Iversen
26/04/10, 21:01
Kan hende det går uten å fylle ny ac. Om du får ned AC pumpa uten å røre tilkoblingene.

Christian
27/04/10, 17:03
aldri tenkt noe over AC greiene. men vi brukte bukk å "slapp" ned motoren. gikk smertefritt

Er nødt til å ta den oppover, da jeg opererer med vanlig jekk og elefant. ;)
Gått veldig greit så langt, skal snart ha den ut. :)


Kan hende det går uten å fylle ny ac. Om du får ned AC pumpa uten å røre tilkoblingene.

Har fått av ac pumpa, det jeg er skeptisk til er om det går å få ut motoren med alle rør og ledninger "i veien"

Christian
27/04/10, 22:05
Da var faen meg motorn ute! Drittbil.
Hva for et spesialtclips er det på bensintilførselen? Blei til at vi klippte den gitt...

locked
29/04/10, 09:18
Da var faen meg motorn ute! Drittbil.
Hva for et spesialtclips er det på bensintilførselen? Blei til at vi klippte den gitt...

bensinturen er bare aa trekke fra hverandre... :p

Christian
29/04/10, 13:50
Ikke no bare bare det akkurat! :p Med hjelp av 4 trekkere blei det til at vi fikk røska ut resten av stumpen vi klipte, så da gikk det bra.

Men er det ikke no bensinretur på disse motorene?

locked
29/04/10, 14:45
er ingen bensinretur nei

ChrML
29/04/10, 22:05
Ikke no bare bare det akkurat! :p Med hjelp av 4 trekkere blei det til at vi fikk røska ut resten av stumpen vi klipte, så da gikk det bra.

Men er det ikke no bensinretur på disse motorene?
Du vet at ikke slangen skal av nippelen? Det er en kobling på nippelen etter der slangen er presset på som du bare kan trekke tilbake og koble fra uten stress i heletatt. Akkurat som hurtigkoblinger til trykkluft.

Christian
29/04/10, 22:24
Du vet at ikke slangen skal av nippelen? Det er en kobling på nippelen etter der slangen er presset på som du bare kan trekke tilbake og koble fra uten stress i heletatt. Akkurat som hurtigkoblinger til trykkluft.

Jeg anbefaler alle som sier dette bare er å trekke tilbake, om å prøve!!
Det er no jævla knot :p

Men i skrivende stund står bilen på tomgang bak meg, motorbytte vellykket! :D

glenn
01/05/10, 21:33
Du får et spesialverktøy for å løsne mothakene på hurtigkoblinga til bensintilførselen. Jeg brukte bare en fugespiss til ei sika-tube, kappa den til passe diameter og skjærte ut et spor. Da er det bare å lirke denne inn i koblinga for å løse mothakene. Vær obs på at du får koblinga skikkelig sammen igjen, jeg har vært ute for at denne gikk fra hverandre i fart og det var ikke særlig moro... Man får et ekstra klips på Volvo for å låse utvendig, dette har art.no:8649736 og koster bare noen få kroner. Ei billig forsikring mot bensinsøl:)