Vis full versjon : Lime takvinge V70N?
Larsemann82
15/08/12, 20:12
Håy!
Har kjøpt en takvinge fra BCB og levert denne til lakkering.
BCB anbefalte meg å fjerne skruefestene og heller lime fast vingen. Hvilket lim burde jeg bruke ved montering? Sikaflex? PL400?
Andre tips & triks ved montering? Hvor tykt skal jeg evt legge limet?
immortal92
15/08/12, 20:15
Tec7! Ingen over og ingen ved siden av :)
Det er fort gjort å borre hull i bakluka til boltene, så jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det :confused:
Bakluka er glassfiber, så om du borrer hull blir det ikke problem med rust.
Og så borer du jo på utsiden av pakningene, så ingen fare med lekkasje heller....
Alle feilskrivinger skyldes autokorrektur på min iPhone!!!
Du må jo uansett borre hull så du får kabelen til bremselysene igjennom ;)
Du må jo uansett borre hull så du får kabelen til bremselysene igjennom ;)
De fleste uorginale vinger har ikke bremselys
Larsemann82
17/08/12, 16:26
Denne er uten bremselys ja. Skal lime den på medsikaflex i helga:)
Ved slik liming er det viktig å rengjøre godt før før liming (rensesprit eller bremserens) for å fjerne alle rester av bonemiddel/voks på lakken.
Det skader heller ikke å skaffe en skikkelig bruksanvisning for limet og lese gjennom før man begynner å lime.
Dessverre er det nå sjeldnere å få med bruksanvisning enn HMS-datablader for lim og kjemikalier.
Skal du bruke et Sikaflex-lim finner du norske bruksanvisninger her (http://nor.sika.com/no/solutions_products/Filarkiv/document_download.html).
Kjetil Krømcke
17/08/12, 18:58
Jeg hadde tenkt til å lime min, men etter litt grundig tenking, så borret jeg, tok 15 min så var den montert, å da er jeg sikker på at den ikke faller av.. anbefaler å borre.. :)
Larsemann82
17/08/12, 22:38
Takk for innspill. Skruefestene er allerede kappet av, så nå har jeg ikke noe valg:)
lite stress med å lime. kjørt med limt vinge på s60'n i mange år, tec7 lim, holder fantastisk, når du limer er du litt friere på hvor du vil ha den(les:på s60), vingen min har holdt fint i hastigheter opp til 240 uten problemer. Jeg vil helt klart lime neste gang om det ikke er bremselys i den.
ser ikke poenge i å ødelegge noe/borre selv om det er glassfiber når man kan lime den. og om man vil fjerne den en dag så er der ikke borrehull :)
Larsemann82
19/08/12, 18:49
Da er vingen limt. Skal la den stå i 2 døgn for å være sikker. Er skuffet over passformen. 2-3mm glippe i ytterkant (ligger nedpå i innerkant). I tillegg skjules hele bremselyset av vingen....
Da er vingen limt. Skal la den stå i 2 døgn for å være sikker. Er skuffet over passformen. 2-3mm glippe i ytterkant (ligger nedpå i innerkant). I tillegg skjules hele bremselyset av vingen....
Kanskje det er derfor den originale vingen har eget bremselys ;)
Kjøpte du den til 1190,-? Håpløst hvis den dekker bremselyset. Ser vparts.se selger en tilsvarende. Kanskje den er bedre?
Larsemann82
20/08/12, 07:05
Kanskje det er derfor den originale vingen har eget bremselys ;)
BCB reklamerer med at vingen er utformet slik at org bremselys vises. Det er ikke tilfelle på min.
Kjøpte en vinge hos scstyling og er super fornøyd med den, passformen er som en bue som går over det originale bremse lyset med ca 3-4 cm så den får ett sykt tøft look når du ser den. Bilder av bilen kommer iløpet av dagen visst været holder seg! :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.