PDA

Vis full versjon : Lime takvinge V70N?



Larsemann82
15/08/12, 20:12
Håy!

Har kjøpt en takvinge fra BCB og levert denne til lakkering.

BCB anbefalte meg å fjerne skruefestene og heller lime fast vingen. Hvilket lim burde jeg bruke ved montering? Sikaflex? PL400?

Andre tips & triks ved montering? Hvor tykt skal jeg evt legge limet?

immortal92
15/08/12, 20:15
Tec7! Ingen over og ingen ved siden av :)

eab
16/08/12, 15:40
Det er fort gjort å borre hull i bakluka til boltene, så jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det :confused:

FroBe
16/08/12, 16:07
Bakluka er glassfiber, så om du borrer hull blir det ikke problem med rust.

mister j
16/08/12, 17:06
Og så borer du jo på utsiden av pakningene, så ingen fare med lekkasje heller....


Alle feilskrivinger skyldes autokorrektur på min iPhone!!!

TommyG
17/08/12, 09:15
Du må jo uansett borre hull så du får kabelen til bremselysene igjennom ;)

Nick V70N
17/08/12, 10:31
Du må jo uansett borre hull så du får kabelen til bremselysene igjennom ;)

De fleste uorginale vinger har ikke bremselys

Larsemann82
17/08/12, 16:26
Denne er uten bremselys ja. Skal lime den på medsikaflex i helga:)

FroBe
17/08/12, 18:50
Ved slik liming er det viktig å rengjøre godt før før liming (rensesprit eller bremserens) for å fjerne alle rester av bonemiddel/voks på lakken.
Det skader heller ikke å skaffe en skikkelig bruksanvisning for limet og lese gjennom før man begynner å lime.
Dessverre er det nå sjeldnere å få med bruksanvisning enn HMS-datablader for lim og kjemikalier.
Skal du bruke et Sikaflex-lim finner du norske bruksanvisninger her (http://nor.sika.com/no/solutions_products/Filarkiv/document_download.html).

Kjetil Krømcke
17/08/12, 18:58
Jeg hadde tenkt til å lime min, men etter litt grundig tenking, så borret jeg, tok 15 min så var den montert, å da er jeg sikker på at den ikke faller av.. anbefaler å borre.. :)

Larsemann82
17/08/12, 22:38
Takk for innspill. Skruefestene er allerede kappet av, så nå har jeg ikke noe valg:)

Vatnehol
18/08/12, 00:15
lite stress med å lime. kjørt med limt vinge på s60'n i mange år, tec7 lim, holder fantastisk, når du limer er du litt friere på hvor du vil ha den(les:på s60), vingen min har holdt fint i hastigheter opp til 240 uten problemer. Jeg vil helt klart lime neste gang om det ikke er bremselys i den.
ser ikke poenge i å ødelegge noe/borre selv om det er glassfiber når man kan lime den. og om man vil fjerne den en dag så er der ikke borrehull :)

Larsemann82
19/08/12, 18:49
Da er vingen limt. Skal la den stå i 2 døgn for å være sikker. Er skuffet over passformen. 2-3mm glippe i ytterkant (ligger nedpå i innerkant). I tillegg skjules hele bremselyset av vingen....

FroBe
19/08/12, 19:21
Da er vingen limt. Skal la den stå i 2 døgn for å være sikker. Er skuffet over passformen. 2-3mm glippe i ytterkant (ligger nedpå i innerkant). I tillegg skjules hele bremselyset av vingen....

Kanskje det er derfor den originale vingen har eget bremselys ;)

Torsen67
19/08/12, 20:34
Kjøpte du den til 1190,-? Håpløst hvis den dekker bremselyset. Ser vparts.se selger en tilsvarende. Kanskje den er bedre?

Larsemann82
20/08/12, 07:05
Kanskje det er derfor den originale vingen har eget bremselys ;)

BCB reklamerer med at vingen er utformet slik at org bremselys vises. Det er ikke tilfelle på min.

Helberg
27/08/12, 09:23
Kjøpte en vinge hos scstyling og er super fornøyd med den, passformen er som en bue som går over det originale bremse lyset med ca 3-4 cm så den får ett sykt tøft look når du ser den. Bilder av bilen kommer iløpet av dagen visst været holder seg! :)