PDA

Vis full versjon : 855 - Bytte motorfeste (øvre fremre)



Volvotore
15/08/12, 17:56
Hei.

Prøver meg igjen her da jeg har fått mye god tilbakemelding tidligere :)

Har kjøpt ny gummi til øvre motorfeste. Rettere sagt, det fremre.

Se bilde (http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_7446.jpg)

Mitt første spørsmål er; hvordan får jeg av det gamle? Bare slå det løs med makt?

Etter det lurer jeg på om det er noen triks for å få presset på det nye. Ser ut til å være litt tight fit, jeg hadde trodd det skulle være litt mer "plug'n'play" :P

brynna
15/08/12, 19:05
Måtte bruke Zalo og HL presse jeg da det ble skiftet

ola normann
15/08/12, 22:15
Jeg brukte baufil (jeg tok av baufil bladet og tredde det inn i motorfeste for å så sette på "håndtaket" igjen) for å ta av den gamle, sagde meg gjennom stål ringen i motorfeste. Jeg kjøpte delt foly-foring, så noen tips til montering har jeg ikke.

edit: leif

hammerpaal
15/08/12, 22:25
Jeg brukte baufil (jeg tok av baufil bladet og tredde det inn i motorfeste for å så sette på "håndtaket" igjen) for å ta av den gamle, sagde meg gjennom stål ringen i motorfeste. Jeg kjøpte delt folyfoing, så noen tips til montering har jeg ikke.

Monteringen av polyfóring er i alle fall ikke så lett som det står på emballasjen. Måtte ha hjelp av et lokalt verksted for å få på plass den to-delte fóringen, men resultatet ble dårlig. Endte opp med å kjøpe ny arm med motorfeste ferdig montert, i og med jeg gjorde jobben selv.

ola normann
16/08/12, 07:04
Jeg hadde ikke noe problemer med foly-foringen, monterte for hånd og presset de helt sammen med en tvinge.

mrstfu
16/08/12, 10:53
stiller meg sammen med Ola normann her. baufil for å få ut, og håndmakt/tvinge for å få inn. lønner seg å smøre opp selve motorfestet først, WD40 funker fjell. press inn den e e først. dytt i hylsa i midten, og bruk den for å sentrere og guide inn den andre halvparten. kan være litt tight fit, men de tre powerflex-foringene jeg har montert, gikk det fint med tvinga, og eventuelt en stor flattrekker eller lignende for å guide kanten innafor festet.

hvertfall ingen grunn til å kjøpe originalt. poly gir bittelitt mer motorlyd i kupe, og er like billig, hvis ikke billigere... samt,det varer MYE lengre.

Volvotore
16/08/12, 11:13
Takk for gode tips. Jeg skal prøve videre i kveld :)

Edit: Angående Poly-foring, så fant jeg dette kun hos IPD. Fristet ikke å betale mer i porto enn selve varen, så jeg endte opp med å kjøpe "original" foring fra Meca for 110.-

mrstfu
16/08/12, 14:02
hørt med jahn hos SCStyling? rabatt for du tilogmed, som VCCNmedlem. pluss, som sact, det varer MYE lengre.

850GLTsilver
16/08/12, 14:17
Takk for gode tips. Jeg skal prøve videre i kveld :)

Edit: Angående Poly-foring, så fant jeg dette kun hos IPD. Fristet ikke å betale mer i porto enn selve varen, så jeg endte opp med å kjøpe "original" foring fra Meca for 110.-

"originalforing" svikter så katastrofalt tidlig syns jeg.
Skruvat.no har også slike foringer, samt VPARTS.se.