PDA

Vis full versjon : høytaler problem.



SnurrDass
15/08/12, 13:06
Har premium med HU850 og forsterker.
8" i døra på pass. Siden var død når jeg kjøpte bilen.

Og nå oppdaget jeg også at fører siden var også død.
Er det noen som har vært borti dette?

Koblinger på forsterker? Noe måte å måle de? Vet ikke hvor kabling går så.. Noen som vet?

Kan jo ikke værra spregt? For da hadde det vel skrapa i de?

Sollien
15/08/12, 15:25
Kan jo være ei ledning som er sprø og knekt av ?!!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Steen
15/08/12, 15:27
Kan jo sjekke kablene på forsterkere som sitter under passasjer stolen. Kablene går fra forsterkeren og langs midtkonsollen og opp bak radioen.
Kan også sjekke kablene i dørene til høytalerene.

Mener det skal gå an og bruke et voltmete og måle spenning på høytaler kablene når det spiller, men er veldig lite spening, så går det an og ta et batteri og ledninger og ta på + og - polene på høytaleren og sjekke om elementet røre på seg. (ikke bilbatteri)

iPaal
15/08/12, 16:20
Kan jo sjekke kablene på forsterkere som sitter under passasjer stolen. Kablene går fra forsterkeren og langs midtkonsollen og opp bak radioen.
Kan også sjekke kablene i dørene til høytalerene.

Mener det skal gå an og bruke et voltmete og måle spenning på høytaler kablene når det spiller, men er veldig lite spening, så går det an og ta et batteri og ledninger og ta på + og - polene på høytaleren og sjekke om elementet røre på seg. (ikke bilbatteri)


En mye bedre og tryggere måte å gjøre dette på er å ohme kablene. Dette kan man enkelt gjøre med de aller fleste mulitmetre og er helt uten risiko.

Høyttaerne kan absolutt død, så det er ikke usannsynlig det.

sitrus
15/08/12, 20:54
Er det lyd i 1" diskant og 3" mellomtone høytalerene??

Er det lyd der er det mest sannsynlig høytaleren som har takket for seg. 8" og 3" høytalerene er koblet sammen i en kontakt.

SnurrDass
16/08/12, 12:22
s
Er det lyd i 1" diskant og 3" mellomtone høytalerene??

Er det lyd der er det mest sannsynlig høytaleren som har takket for seg. 8" og 3" høytalerene er koblet sammen i en kontakt.

Diskant 1"og mellomtone 3" er det liv i.
Men mener at det gikk flere enn 2 kabler til bass/mellomtone delen.
Trodde det var tre og da er det felles minus og 2 pluss.
Skal røske av dørtrekket å fikse elheis alike vel så får se på koblingen da.

Synes bare at det er rart at de skulle gå på begge sider.

SnurrDass
16/08/12, 12:36
Som jeg trodde. Diskant og bass har hver sin ledning både + og -

Vatnehol
16/08/12, 14:29
er ikke uvanlig at 8" i dørene, og i hattehyllen tar kvelden etter noen år. rimligere å kjøpe ett høytaler kit fra volvo, enn å kjøpe berre en. ett kit består av to høytalere vs+hs pluss nye skruer og monterings instruks. om de ikke har vært byttet før så er de poppet fast, med nye kittet så følger det med torx bolter. om jeg husker rett så kostet kittet 2200kr

cortinaterje
16/08/12, 21:24
er ikke uvanlig at 8" i dørene, og i hattehyllen tar kvelden etter noen år. rimligere å kjøpe ett høytaler kit fra volvo, enn å kjøpe berre en. ett kit består av to høytalere vs+hs pluss nye skruer og monterings instruks. om de ikke har vært byttet før så er de poppet fast, med nye kittet så følger det med torx bolter. om jeg husker rett så kostet kittet 2200kr

Er nok desverre riktig som Vatnehol her sier. Jeg har byttet begge mine 8" i framdørene.

SnurrDass
16/08/12, 23:20
1800,- pr side fra volvo sarpsborg

cortinaterje
17/08/12, 05:46
Kjører du litt til videre til du er på andre siden av grensen er det nesten "halva priset"
En høytalersats til begge framdørene i premiumsound kostet i sommer SEK 1837,50. Delenr. 9496438 Da får du de to nederste høytalerne til hver dør. Diskanten er ikke med.