PDA

Vis full versjon : Pris hjullagerbytte Volvo 850(855).



R-M-I
13/08/12, 19:04
Noen som har noen aning hva det vil koste å bytte hjullager BAK på en Volvo 850 stasjonsvogn på et gjennomsnittlig verksted?
Pris deler + arbeid?

Mener det var venstre side bak det lagde en smule ulyder og var slark.. Så jeg mistenker at et hjullagerbytte er nært forestående :P

Erlend
13/08/12, 20:40
Rundt 1500 inklusiv delen tenker jeg:) ikke store saken:) minns du bare bytter hele navet:)

R-M-I
14/08/12, 09:27
What? Hørtes merkverdig billig ut?

Trodde bare selve hjullageret kostet noe sånt som 1500-2000 alt etter hvor man handler?
Får ringe rundt til litt verksteder og høre hva de sier.

Erlend
14/08/12, 15:49
Tror jeg skreiv litt feil, det var at man på plusse på prisen på delen:)

850GLTsilver
14/08/12, 21:01
Noen som har noen aning hva det vil koste å bytte hjullager BAK på en Volvo 850 stasjonsvogn på et gjennomsnittlig verksted?
Pris deler + arbeid?

Mener det var venstre side bak det lagde en smule ulyder og var slark.. Så jeg mistenker at et hjullagerbytte er nært forestående :P

En av de aller enkleste jobber å gjøre selv da.
Av med hjulet, av med caliperen, av med bremseskiva, ut med bolten i senter og trekk ut lageret(hele bosset)
Klem inn det nye og skru sammen igjen.
Lager koster vel Ca 1000-lappen. Tipper skruvat.no har
Et verksted regner seg raskt et par timer de, og da blir prisen gjerne deretter.

http://www.vparts.se/volvo-850/reservdelar/chassidelar/hjullager-hjulnav-bak-volvo-850-s70-v70-5-bult.html

http://www.skruvat.no/Hjullagersett-P10944.aspx

R-M-I
16/08/12, 18:11
Ikke masse spesialverktøy og drit som må til? Jeg har normalt verktøy liggende..men ikke noe fancy presser og dritt om det behøves.. har hørt at det er en lek å bytte fremme, men at det er betydelig verre bak på disse bilene?

850GLTsilver
16/08/12, 18:30
Ikke masse spesialverktøy og drit som må til? Jeg har normalt verktøy liggende..men ikke noe fancy presser og dritt om det behøves.. har hørt at det er en lek å bytte fremme, men at det er betydelig verre bak på disse bilene?

Veldig mye lettere bak.
For der får du ikke problemet med de fastrustede boltene som holder navet.
32mm pipe er det som skal til senterbolten. 10mm for å fjerne låsepinnen på bremseskiva, 15mm for å løsne caliperen.
Lageret sitter såpass løst at du trekker det av med handmakt.
Husk å løsne strammeskruen for håndbrekket i midtkonsollen. (umbrako som sitter under lokket fremst i rommet der i midtarmlenet) Løsne også de to strammerne inne i trommelen.
Og når du først er der: Rens de to ekspanderne til håndbrekket og smør de inn med ATE Silgrease eller lignende.