Vis full versjon : Ecm-6508 v70 2.4 aut 130 hk diesel
Hei.
Jeg sliter med at bilen mister kraft ved gasspådrag,men blir normal ved stopp/start av bilen igjen.
Da kan jeg kjøre hele dagen uten problemer.Hva ksn være galt??
sotet i virvel spjellene i turboen .ha på forte diesel tilsetning og kjør bilen hardt feks i oppover bakker
Takk for tipset.
Da skal jeg prøve det.
Ryker bilen under pådrag? Kan være sprengt intercooler i så tilfellet.
Ellers er spjeldene i turboen, som nevnt ovenfor er mulig synder. Turbotrykksregulator kan det også være feil med.
Bilen ryker ikke under pådrag,kan virke som en el.feil da det virker ok etter stopp/start.......
Kan være intercooler selv om bilen er ok etter stopp/start, fordi motoren går i nødmodus pga luftmangel. Men intercooler er nok ikke problemet uansett når det ikke ryker under pådrag.
Lekasje i vakumsystemet kan være lettest å lete etter, dersom du har en vakumpumpe.
Sjekk etter lekasje i slanger og motorfester, og at vakumklokka på turboen regulerer slik som den skal. Da gjenstår det bare turbotrykksgiver og turbo dersom det er turbotrykket det ligger feilkode på.
Ok.Jeg har byttet turbotrykkregulator,den som sitter på fremsiden av blokka under innsuget.Må denne calibreres etter bytte?
Hva er dette Forte dieseltilsetningm som nevnes her? Hvordan skal dette kunne rengjøre turboen?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.