PDA

Vis full versjon : Hvilken tennplugg til B5204T4 motoren (1999 V70 2.0LT 163 HK)



SverreP
12/08/12, 12:08
:confused:Skal bytte plugger, og lurer på hvilken type jeg skal velge. Vet at det har vært mye snakk om at disse motorene er kresne på pluggene, og har også opplevd dette selv. Mekonomen tilbyr fem forskjellige plugger i prisklassen opp til 100 kroner og en som koster drøyt 400 pr stk. Den dyreste utgår pga prisen, men hvilken bør jeg velge av de andre?

Bosch FGR7DQE
Beru Z204
NGK BKR6ES
NGK V-line VL28

Meca anbefaler en annen Bosch-plugg:

Bosch FR7DPP+ +24

Eller har man jo Iridium-plugger fra NGK og Denso (og sikkert flere)


Fint hvis noen har gjort seg erfaringer med noen av disse.

C.Erstad
12/08/12, 12:47
Kjøp volvo sine originale... Enklest og best.

SverreP
12/08/12, 16:07
Det er nettopp Volvo Originalplugger jeg har hatt problemer med to ganger. Fikk stopp tre måneder etter pluggbytte, viste seg at ene pluggen var "død". Fikk nye plugger hos Bilia, det samme skjedde på nytt etter et drøyt halvår. Noen som har erfaring med de andre merkene?

Erlend
12/08/12, 17:16
Du skal bruke bosch på bilene her:) den dyreste på
Mekonomen til 400kr for stk er prisen for en 4-pk:p det står litt teit forklart, men det er en 4 pk med ngk v-line
Plugger. Gå for bosch fgr7dqe pluggene:) bruker de selv, og har solgt og anbefalt disse til flere på jobben( mekonomen). Volvo originalt er beru, som forsåvidt er noen drittplugger.. Men tennsystemet på disse liker hvertfall best bosch plugger:)

SverreP
12/08/12, 17:20
Du skal bruke bosch på bilene her:) den dyreste på
Mekonomen til 400kr for stk er prisen for en 4-pk:p det står litt teit forklart, men det er en 4 pk med ngk v-line
Plugger. Gå for bosch fgr7dqe pluggene:) bruker de selv, og har solgt og anbefalt disse til flere på jobben( mekonomen). Volvo originalt er beru, som forsåvidt er noen drittplugger.. Men tennsystemet på disse liker hvertfall best bosch plugger:)

Takk, da kjøper jeg Bosch. Spurte på Mekonomen om prisen på den dyre NGK-pluggen var stykkpris eller pakke, men han mente det var stykkpris :-)

Erlend
12/08/12, 21:20
Da har han sikkert ikke sett de pluggene før eller så har han ikke fulgt med på katalogen:p de står merka med 4-p, men er ikke alltid lett å se:) i tillegg er de fgr7dqe pluggene 4 elektroda:) ngkene har bare 1 :)

SverreP
13/08/12, 07:14
Da har han sikkert ikke sett de pluggene før eller så har han ikke fulgt med på katalogen:p de står merka med 4-p, men er ikke alltid lett å se:) i tillegg er de fgr7dqe pluggene 4 elektroda:) ngkene har bare 1 :)

Takk :-) Hvor lenge bør pluggene holde på disse bilene?

Erlend
13/08/12, 12:23
Tja, de sier normale plugger skal holde 15-30000 km. Men jeg bytter hver 10-15000km :) får det såpass billig at det ikke er store kostnaden for meg:) så det er egentlig litt opp til deg:) det kommer vel litt ann på kjørestil osv kanskje, men det skal jeg ikke uttale meg om:)

Naske
13/08/12, 12:31
Kjører kun på japanske plugger, NGK og Denso. Standard kobberplugger med en elektrode får du til 2£/stk på ebay.co.uk, ekte vare. Tar litt i overkant av en uke i transporttid.

850GLTsilver
13/08/12, 16:12
Takk :-) Hvor lenge bør pluggene holde på disse bilene?

FWR7 pluggene jeg kjører på holder glatt i 60K. (4-elektroders)
Standardplugger er vel satt opp til å være OK i Ca 15K.