PDA

Vis full versjon : Cruise Control



OVLOV
11/08/12, 18:45
Hei min cruise control har bestemt seg å bare slutte å funke..
jeg kjører en v70 TDI 98mod
før den kutta helt så ville den ikke slås på når lamda lampa sto på... den vill slå seg på etter 15 min etter den slukket seg.. når jeg fikk brukt den tidligere så begynte den å svikte på å resume når jeg trykte på det når jeg hadde vert borti bremse pedalen...
men nå er det ikke noe liv i den..

så da lurer jeg da på om noen her inne har noen gode råd å komme med så jeg kan evt fikse selv

hammerpaal
13/08/12, 08:14
Hei min cruise control har bestemt seg å bare slutte å funke..
jeg kjører en v70 TDI 98mod
før den kutta helt så ville den ikke slås på når lamda lampa sto på... den vill slå seg på etter 15 min etter den slukket seg.. når jeg fikk brukt den tidligere så begynte den å svikte på å resume når jeg trykte på det når jeg hadde vert borti bremse pedalen...
men nå er det ikke noe liv i den..

så da lurer jeg da på om noen her inne har noen gode råd å komme med så jeg kan evt fikse selv

Kan jo være lurt å ta en diagnose hvis du har sånn OBD2-leser, se om det kommer opp noen feilkoder på cruise control.
Cruise control har vel sine svakheter med vacuumslanger som blir sprø, relé og vacuumpumpe som tar kvelden, etc.
I og med du har en motorlampe som lyser (slik jeg leser det) så kan det jo være noe annet som er galt også, men som igjen påvirker cruise control negativt.

Håper du finner feilen. :)