PDA

Vis full versjon : Volvo 940 dunke lyd



Helmik
11/08/12, 14:18
Har volvo 940 1995 modell, nylig har det begynnt å komme ein dunkelyd frå venstre bakdekk. Da byttet eg hjulager men det var fremdeles "slerk" i dekke og dunke lyden var der forsatt. Noen som har peiling kva det kan vær ?

turbohjelle
11/08/12, 19:26
Skulle foreslå håndbrekksko som var løse, men det sjekket du vel da du byttet hjullager. Har en klakkelyd på min også når jeg snurrer på dekkene, men vet ikke hva det er. Andre 940'er jeg kjenner til har også denne lyden, så er du sikker på du ikke har hatt den lenge, men ikke hørt den før?

Hadde uansett vært supert om det fantes en fiks til dette.

HansOla
11/08/12, 21:27
har også samme problem. Det klakker å står i fra venstre bakhjul, men det er ikke hjullageret hos meg heller. Det er nytt! Det er ikke slark på "ut og inn" men til sidene og opp og ned. Virker som der er slark inni klokka! Får holde meg oppdatert på denne tråden, så kanskje jeg får svar også! :)

kayboy
11/08/12, 23:50
har samme problem.. mistenker planethjul :S

turbohjelle
12/08/12, 00:57
Har noe olje liggende (bakakslingolje fra volvo) jeg hadde tenkt å bytte på bakakslingen, for å se om det hjalp. Det var helt til jeg så at det ikke var egen tappe og påfyllingsskrue på den, slik som på 240. Siden har det blitt liggende på is. 97'

Har jeg forstått fremgangsmåten riktig hvis samme skrue skal brukes til tømming og fylling? Har også lest meg fram til at den muligens skal tappes via den laveste bolten, men greit hvis noen kan bekrefte hva som faktisk er riktig.

HansOla
12/08/12, 01:08
på 940 er den nederste bolten som brukes til tapping ja :)

Helmik
12/08/12, 08:48
Skulle foreslå håndbrekksko som var løse, men det sjekket du vel da du byttet hjullager. Har en klakkelyd på min også når jeg snurrer på dekkene, men vet ikke hva det er. Andre 940'er jeg kjenner til har også denne lyden, så er du sikker på du ikke har hatt den lenge, men ikke hørt den før?

Hadde uansett vært supert om det fantes en fiks til dette.


Nai lyden kom plutselig det er ganske mye det dunkelyd også, men det er bare når eg ikkje gasser lyden kommer.

sjuførti
18/11/12, 01:08
Har sammeproblem på min, høres godt hvis jeg kjører i 30-40km/t. Veldig irriterende!