PDA

Vis full versjon : hvordan skifte\rense\rehabilitere kupevifte på 240?



Kodja
21/12/09, 01:59
x-kvinnfolket har et probleme med at vifta i 240n uler eller skurrer. regner med det kanskje kan være mye rask nedi der. hvordan demonterer man for å komme til denne? skal være sjåfør på nyttårsaftenfest og trenger vifte til å blåse ut fyllelukta og duggen som kommer :P

Kenneth D
21/12/09, 11:21
Ta en titt på denne tråden f.eks?

http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=30099

Gneizten
21/12/09, 14:23
har nettopp gjort dette på min, og det var rett å slett en h.....s dritt jobb! trang og jævligt... Men tok meg ca 5 timar å få bytta den ;) så om du har litt tålmodighet er det null problem Den guiden ovenfor fungerer fint, brukte selv den måten på min

Kodja
21/12/09, 21:30
takker! :)
det at den uler og høres ut som den stopper... ville dere basert dere på å bytta skiten(vifta) eller er det mest sannsynlig bare mye skitt\løv\o.l. som ligger for inni der...? (blir jo helt antydning nå men...)

Joakim-G_R
21/12/09, 21:32
Jeg ville kanskje fått tak i en annen, overhalt den, og bytta rett over. Har akkurat tatt ut min, jeg har ikke dashbord i bilen engang, men bannet og svertet svært fordet..

Kodja
21/12/09, 21:35
Jeg ville kanskje fått tak i en annen, overhalt den, og bytta rett over. Har akkurat tatt ut min, jeg har ikke dashbord i bilen engang, men bannet og svertet svært fordet..

hehe lyder som en fin helgajobb dette med besøksforbud på frk. mens det pågår... sarte ører skal ikke høre meg når jeg først prakkes med bil for å si det sånn... da flyr det litt gloser gitt...
hva ligger ei brukt eller nye vifte i pris på? :)

Gneizten
22/12/09, 00:20
ny vifte koster ca 1400 kr på volvo mener jeg det var, men det er absolutt verdt det, for dette er ikke noe en har lyst å gjøre så mange ganger :P

Kenneth D
22/12/09, 00:32
Vurderer selv å gjøre det selv snart, men blir ikke før været er varmere:p Tror ikke det er så veldig lenger før jeg må gjøre det uansett.

locked
22/12/09, 18:58
det er ihvertfall ingen ting inni der som er verdt å reparere.. byttes til NYE deler så slipper man å ta igjen den samme jobben flere ganger. Å sette inn brukt er et sjansespill da vifta går fra helt fin til vrak på rimelig kort tid.

En kompis mista 245'en sin forrige uke, en 91modell pga. brann. Trolig varmeapparatet siden det hadde slutta å virke på trinn 2 og lagde litt lyd. Ikke hadde han delkasko heller. Hele dashen og alt bakom der er oppbrent, samt taktrekket og frontruta.

Turbokassa
23/12/09, 00:35
tror pedersens-racing skaffer ny viftemotor til 700-800 kr (ikke 100% sikker)
litt under 1000lappen på bcb også mener jeg å huske.