PDA

Vis full versjon : 940: Eksosrør over akselen ?



gasgasboy
26/04/10, 16:07
Heisann !

Skal bygge videre på eksosanlegget som sitter op 940'n min frafør. Er det 2 og en kvart, eller er det 2,5" fra turboen ? Og vet noen om bøyen biltema eks selger er høy nok til og ha over akselen ?

Mvh Magnus

TeamBørnOut
26/04/10, 16:13
moro bil eller mammas bil? mammas bil så kan du jo kjøpe ferdige billige eksosanlegg.
Er det noe du skal gi litt gass med så er jo minimum 3" hele veien et must.
bøyen på biltema tror jeg passer dårlig. men du kan jo kjøpe en 90grader du har som "topp" over akselen. og 2stk 45 gradere på hver sin side. (blir ikke det riktig? :P)
Er vell ca 2.5 fra turboen. 2.4 ellerno.. smått hvertfall

ChrML
26/04/10, 16:13
Heisann !

Skal bygge videre på eksosanlegget som sitter op 940'n min frafør. Er det 2 og en kvart, eller er det 2,5" fra turboen ? Og vet noen om bøyen biltema eks selger er høy nok til og ha over akselen ?

Mvh Magnus
Er vel litt både og det originale eksosanlegget. Mest 2 1/4" hvis det er 940 LT. Best å bytte hele anlegget inkl downpipe så kan du hente ut bittelitt effekt og :).

gasgasboy
26/04/10, 16:27
Altså, planen er midlertidig eksosanlegg . Tar av begge lyddemperene og kjører på med 2,5" fra katten, også ut .. Bare sånn at det blir litt lyd til jeg får jobbet opp litt penger :) .

Som du sier over her, så er det jo 2-3, 45 gradere fra før, men tenkte og gjøre det enkelt og bare kjøre på med bøyen fra temabil :) Får se hva jeg finner ..

TeamBørnOut
26/04/10, 16:28
Hvis du har dårlig med penger så gidder du vell ikke kjøpe nytt som du skal kaste senere? fjern bakerste potta å sett på et rør bare...

gasgasboy
26/04/10, 16:31
Er ok med penger, med bilen er standard, og jeg tar vel heller senk og felger til 10 k før jeg begynner med eksosen :) .

Morgis
26/04/10, 16:31
Er det noe du skal gi litt gass med så er jo minimum 3" hele veien et must.


nå er det vel ikke akkurat snakk om 5-6liters motorer :)

gasgasboy
26/04/10, 16:34
Nei, det er ikke det, derfor MÅÅ man ikke koste på 4 k, i 3" anlegg hele veien :) . Skjønner at det er kult, lyd er gromt det, men jeg tar felger, og senk før jeg kjører på med anlegg evnt :)

TeamBørnOut
26/04/10, 16:49
nå er det vel ikke akkurat snakk om 5-6liters motorer :)
Nei, vet. har effektanlegg til 454 ;) 2x 4.5" ut tror jeg det var. 3" ut fra hver eksosport :P Greit lyd etter en båt det :)
De kjører med 3" eksos i volvo orginal for å få best effekt. å når de merker forskjell fra 2.5 til 3" på sugemotorer så sier det vell litt :P jo friere jo bedre vettu :)



Nei, det er ikke det, derfor MÅÅ man ikke koste på 4 k, i 3" anlegg hele veien :) . Skjønner at det er kult, lyd er gromt det, men jeg tar felger, og senk før jeg kjører på med anlegg evnt :)
Er vell ikke lyden jeg tenker på først når jeg tenker eksos men :P tenker på effekten. Men seff. Kjøper ikke 3" jt :P

gasgasboy
26/04/10, 16:57
Sant som du sier, får mer effekt av det. Selv så driver bestekompisen min med volvo orginal, og han har 3" hele veien. Merker det går bedre, samt litt lyd da :) .

Neinei, men lyden er viktig den også ! Kunne bygd det selv også, bare kjøpe downpipen :) Mange muligheter, men gjør det på denne måten foreløbig :)

Takker for svar, fint med litt forskjellige meninger ! :D

gasgasboy
26/04/10, 22:05
Blei 3" med overgang fra 2,5 til 3" istede for 2,5 hele veien :) Den bua over akselen fungerte helt fint den, slår ikke nedi eller noe, men skal justere litt, så eksosen kommer litt lenger unna gulvet så det er litt klaring :)

Takker for hjelpen :)