PDA

Vis full versjon : Volvo 1977 fiser og spytter



hovve93
09/08/12, 12:38
Godagen. kjøpte meg en volvo 240 1977 for noen dager siden. Den har nettopp vær på eu og har blitt strupet ned for og komme igjennom co2. tror dette kan være årsaken til den spytter og promper når den er kald. Men er det noen som kan fortelle meg hvordan fabrikk instilling på gasser hær er. Det står i en b19 motor.

HarryVolvo
09/08/12, 12:57
Hvordan står det til med stiften og kondensatoren i fordeleren?

hovve93
10/08/12, 06:05
De har det bra. bilen starter kjempe lett. Men det er når bilen er kald og du skal ta i vei. Så spytter den. Men når den får en liten "lunk" blir den topp. spesielt når jeg drar på chocke blir den nesten verre ved spyttingen. Noen som kan hjelpe meg?

BlåFare
11/08/12, 13:27
Stift og kondensator kan være trasig fordetom den starter lett når den er kald.
Ville sjekket stiften, og smurt opp choke kabel og choke spjeldet.

hovve93
13/08/12, 05:53
bilen starter uansett om den er kald eller varm. Det som er størst problemet er når den er kald, chocken er på. Bilen spytter forferdlig og går ikke på tomgang før den begynner og få små lonk. Ikke noen som vet hvordan man justerer en slik gasser.?

Batland
13/08/12, 08:10
bilen starter uansett om den er kald eller varm. Det som er størst problemet er når den er kald, chocken er på. Bilen spytter forferdlig og går ikke på tomgang før den begynner og få små lonk. Ikke noen som vet hvordan man justerer en slik gasser.?
Det høres mer ut som om Choken er defekt. D.v.s. at selv om du drar i wiren så får ikke motoren mer bensin. Den vil da gå magert når den er kald og spytte og fuske og nekte å gå på tomgang. Dette bedrer seg med det samme innsugsmanifolden har fått ørlite temperatur.

hovve93
13/08/12, 21:09
Ja. Hvordan skal jeg få fikset dette da? når jeg drar i chocken hører jeg att den går litt opp på tomgang i 2 sek og så "surner" bilen. må holde gass får og få bilen til og gå