PDA

Vis full versjon : M46 problem! Hopper ut av gir + ulyder



Avfallskverna
08/08/12, 19:26
Heihei, et nytt problem for meg... har en 1987 740 TIC som har original girkasse, tror det er m46 (4+od). Det som har skjedd er at i første gir kommer et en slags ulelyd og den hopper ut av gir (kan holde girstanga så den ikke hopper ut, men det uler fælt). Det kommer også skrape lyder fra girkassa eller drivverket i de andre girene. Er girkassa fucka, som gir lite mening da bilen har vært eid av en gammel mann og fulgt servicer opp til 130k kilometer (bilen har gått 170k nå) eller er det bare noe enkelt jeg kan bytte i girkassa for å fikse dette? Denne girkassa er jo den sterkeste, er den ikke? Takk :)

EDIT: Nå har lydene fra alle andre gir enn første forsvunnet. Men har enda problemet at jeg må presse mot første for at den skal holde seg i gir, og jeg kjenner at det er litt motstand og den vil ut av gir. Første gir uler fortsatt som faen. Tok også og dro på på andre gir, da var den litt vrien å få ut for å gire til tredje. Ellers er det ikke noe med de andre girene. Ingen som har en idè om hva det kan være? Hvis girkassa må overhales, blir dette en dyr prosess osv, sånn at man sparer på å bare bytte hele dritten? Takker for tilbakemeldinger!