PDA

Vis full versjon : Manuell bryter til bensinpumpa



roffenn
08/08/12, 00:50
Jeg har en 745 91`som forrige eier har montert en manuell bryter til pumpa i tanken. (uten sikring :p og bryteren ble stående på og den ble pumpa er nå historie :( ) Har aldri fått vite hvorfor den er koblet slik, har hørt at det var noe tull med bensin hjernen. Nå har bilen stått siden januar og håper nå at jeg skal fikse dette. Noen som har vært bort noe lignende, eller har peiling på noe slikt? :)

Skulle gjerne blitt klok på dette, men har dessverre lite peiling. Har lest litt rundt og ikke forstått så mye, så hvis noen er flink og hjelper meg bli jeg utrolig glad. Skal snart flytte i midten av månen og blir i lengre perioder borte fra den, og skulle ha hatt den på veien til i januar da jeg forhåpentlig vis sitter med sertifikatet :)

Mvh Rolf :)

Jan turbo
08/08/12, 19:34
Er ikke hjernen som styrer strømmen til pumpa. Det er det hvite releet i sikringsboksen din som gjør den jobben.

roffenn
08/08/12, 21:16
Så i stede for og få et nytt rele har de brukt en bryter? :) Kommer jo + og - ledninger fra sikringsboksen.

Dan Bay-Johansen
09/08/12, 14:55
Er veldig sannsynlig å tro det ja... Er det lagt opp nye kabler fra pumpe til bryter osv ?

Et slik rele kan du sikkert finne på skroten, så det er jo enkelt å finne ut om det er så enkelt. Evt en kompis med samme type bil ?

roffenn
09/08/12, 20:45
Er veldig sannsynlig å tro det ja... Er det lagt opp nye kabler fra pumpe til bryter osv ?

Et slik rele kan du sikkert finne på skroten, så det er jo enkelt å finne ut om det er så enkelt. Evt en kompis med samme type bil ?

De 2 ledningene som er synlig/jeg har sett ligger ut fra sikringsboksen. Antageligvis der bensinpumpe releet skal stå. Rele skal jeg jeg klare og oppdrive, men sitter uten pumpe. Denne må jeg få tak i for og prøve meg frem, så håper det skal være så enkelt. Men det er noe jeg er usikker igrunn, da man skulle tro at forrige eier skulle ha prøvet. :)