PDA

Vis full versjon : Nytt gulvteppe i 144, hva lage dette av?



Volvo144
26/04/10, 13:45
Det gamle gulvteppet var mygla, hullete og råtten så jeg kasta det.

Har fjerna asfaltplater, sveisa, lagt nye asfaltplater og malt med arcanol.

Trenger nå et nytt teppe? Hvor får jeg tak i dette, og hva kan jeg lage det av? Helst en billig løsning...

TeamBørnOut
26/04/10, 14:28
Nytt får du vell kanskje tak i nytt på classic volvoparts eller hva det heter i sverige (husker ikke). ellers kan du jo ta deg en tur i en tekstil foretning å se hva de har der.
Edit: 240 gulvteppet er vell helt likt så du får nok tak i nye eller pent brukte....

Pwrvolvo
26/04/10, 17:45
Har vel nye matte på rockauto.com til volvo 240 den passe vel greit over. Ligg vel på ca 100 dollars.

kapli
26/04/10, 18:01
Du kan kjøpe nytt teppe hos ein tekstil butikk og bruke det gamle som mal, burde bli billig og bra, om du er dreven i tekstil=) Men sida du har kasta det gamle så kan det bli vanskleg;P

glenn
26/04/10, 21:35
Nytt får du vell kanskje tak i nytt på classic volvoparts eller hva det heter i sverige (husker ikke). ellers kan du jo ta deg en tur i en tekstil foretning å se hva de har der.
Edit: 240 gulvteppet er vell helt likt så du får nok tak i nye eller pent brukte....

Ikke likt nei, 240 har brekket i midten. 140 har brekket v/døra..... Men ellers bør det passe tålig.

mamolv
27/04/10, 07:03
Ikke likt nei, 240 har brekket i midten. 140 har brekket v/døra..... Men ellers bør det passe tålig.

synes ikke mitt 240-teppe passer så bra i min 140.har riktignok midtkonsoll fra 740 i den, så vises ikke så mye de hullene i trekket fra håndbrekket, men på 240 er det jo sånne store vanger som man fester setene på, dem er ikke så store på 140, og da vil det se veldig dumt ut med hullene fra stolene og slikt.men passer jo ellers da.

Volvo144
27/04/10, 08:59
Men finnes det et stoff på biltema eller lignende billig man kan kjøpe og lage selv?

Eller må det bli raggarstilen med persisk teppe?

TeamBørnOut
27/04/10, 09:40
aldri sett en raggarbil med persiskteppe.. det har jeg kun sett i bmw er og andre biler som våre nye landsmenn har skrudd på .. (de ser tydligvis ikke at slikt ikke passer :P).
Stikk til en tekstil fortetning så har de garrantert noe stoff du liker