PDA

Vis full versjon : V70n vs. V70 II



Torsen67
07/08/12, 18:41
Lånte en V70 II D5 av en kamerat mens han var på ferie. Fant ut at den var diger. Ja, for stor for meg.
Noen som har erfaring med denne vs. V70n. Føles n like stor?

Lord_Hatlem
07/08/12, 20:35
Lånte en V70 II D5 av en kamerat mens han var på ferie. Fant ut at den var diger. Ja, for stor for meg.
Noen som har erfaring med denne vs. V70n. Føles n like stor?

skal ikkje vere for skråsikker på det, men modellane skal vere ganske like ja... har ein 2002 mod v70, og når eg sammenligner den med Onkelen sin 2010 mod (litt Nyare enn den du har prøvd) så vill eg ikkje sei eg merker noke størrelsesforskjell.
eg synest v70 er fantastisk, feks Toyota Avensis stv blir ein liten fillebil i forhold, slik føler eg det i vert fall

larsverm
07/08/12, 21:19
Det skal skille noen cm her og der, men ikke nok til at det skulle være noen "klasseforskjell".

For stor etter ditt faktiske behov eller for stor til å trives med?

Torsen67
07/08/12, 21:55
He he. Jeg skal kunne klare å kjøre med fluestanga mi montert inni bilen for å si det sånn:-) Hadde klart meg med en v50 men har bare råd til en 1,6d. Da blir v70 en helt annen bil å kjøre med bedre komfort, samtidig som jeg liker bilen, men jeg syns den blir knotete i feks parkeringshus.

Nei, jeg trenger egentlig ikke v70 i det hele tatt, men har lyst på en:)

larsverm
08/08/12, 08:31
He he, selv har jeg akkurat begynt å kjøre S80, og min største og kanskje eneste innvending er at jeg sliter litt med å vite hvor bilens hjørner befinner seg. På 240, som ikke er mye kortere, ser jeg det derimot veldig greit.

locked
09/08/12, 21:06
Har en V70N og tidlegare hadde vi en XC70II 09 som drosje og XC'en føltes vanvittig mykje større ut. Utruleg god bil å køyre men det var alltid like fint å komme tilbake til V70N. V70II føltes meir uoversiktleg ut, vansklegare å beregne bilens fire hjørne men alt er jo ei vanesak.

Men som du sjølv er inne på, skal du parkere i parkeringshus en del så er definitivt en bil av V70'ens størrelse og med svingradius som en buss ikkje heilt rette bilen!

SnurrDass
16/08/12, 23:26
har hatt en 97 v70 og nå 05 V70N jeg kommer hvertfall ikke til å gå noe mindre enn det. prøvde en 2011 V70II en gang men den synes jeg ikke var noe større. eneste som er større er vel den nye MB E-Klasse. mulig BMW 5 serie. men er ikke sikker..

locked
17/08/12, 09:32
Skoda Superb er en stor bil.

Eirik R
21/08/12, 22:55
Skoda Superb er en stor bil.

Ja, akkurat like lang som min xc70 II og 7 cm smalere. Den har nok rykte på seg for å være større enn den er...

larsverm
22/08/12, 16:48
Skoda kan nok ikke akkurat bryte fysiske eller matematiske lover. Men Superb har temmelig bra plass for langbeinte i baksetet.

Eirik R
22/08/12, 22:30
Skoda kan nok ikke akkurat bryte fysiske eller matematiske lover. Men Superb har temmelig bra plass for langbeinte i baksetet.

Ja de har virkelig prioritert baksetet på den, der er det virkelig god plass.

locked
22/08/12, 23:01
Skoda kan nok ikke akkurat bryte fysiske eller matematiske lover. Men Superb har temmelig bra plass for langbeinte i baksetet.
Plassen i kupeen er veldig bra, men en eller anna plass må dei ta det fra og det er nok det som er foran kupeen og det som er bak bakseteryggen som er korta inn. V70II og XC70II har veldig langt fra støtfangaren og bak til kupeen. Men det er jo på anna side bra for sikkerheten :)

larsverm
03/09/12, 00:24
Nettopp. :) Men moderne Volvoer er nesten litt korte i fronten sammenlignet med 240... :p