PDA

Vis full versjon : krx400 turbo på 940 med fk motor



sverre2210
06/08/12, 19:27
har en krx400 turbo som jeg vil sette inn i 940`en min, men det som er problemet er at downpipen min er rett mens, pyramiden på turboen er skrå oppover. er det noen som lager en adapter eller er det et sted man kan kjøpe det, så man slipper å sveise om dp ?
hadde vært deilig med bare en adapter for å få pyramiden til å gå rett bakover istedenfor skrå opp.

all tips tas imot med stor takk :D

Jonas Soldal
06/08/12, 21:41
Ring Norsk Turboservice. De har;-)

sverre2210
07/08/12, 09:30
Har hørt med de, og de hadde ikke sånt lengere :(
Noen andre tips??

Jonas Soldal
07/08/12, 10:38
Jeg skal ha det med min turbo så da må de vel klare å skaffe til deg også???

Batland
07/08/12, 11:11
Har hørt med de, og de hadde ikke sånt lengere :(
Noen andre tips??
Gå direkte til kilden hvis ikke Norsk turboservice har flenser: http://www.turboservice.se/Kontakt.php

KRX400 er korrekt bygget med stort utløp fra turboen. Det blir derfor helt på jordet feil å ikke sveise om downpipen som originalt er ALT for trang i inngangen.

Ingen vits å bruke ett høyeffektivt turbinhus på en turbo hvis man samtidig leverer ett "bolt-on" adapter som ødelegger hele denne fordelen fordi det skal passe rett på originaleksos.

sverre2210
07/08/12, 11:49
Gå direkte til kilden hvis ikke Norsk turboservice har flenser: http://www.turboservice.se/Kontakt.php

KRX400 er korrekt bygget med stort utløp fra turboen. Det blir derfor helt på jordet feil å ikke sveise om downpipen som originalt er ALT for trang i inngangen.

Ingen vits å bruke ett høyeffektivt turbinhus på en turbo hvis man samtidig leverer ett "bolt-on" adapter som ødelegger hele denne fordelen fordi det skal passe rett på originaleksos.

Beklager, har glemt å si at jeg kjøret med 3" jt anlegg hele veien ;)

Da får jeg sjekke ikveld ;) takk :)

Batland
07/08/12, 20:11
Beklager, har glemt å si at jeg kjøret med 3" jt anlegg hele veien ;)

Da får jeg sjekke ikveld ;) takk :)
Det går bra, jeg synes at JT er ett godt valg, men original så passer det jo på originalturboen og derfor må fremste delen av downpipen rett og slett fjernes og så sveiser du på en oppgradering som passer KRX400.

Det er bare hyggelig. Kjekt å se at du har kjøpt en moderne, effektiv, solid, holdbar og GOD turbo. :D

sverre2210
07/08/12, 20:26
Det går bra, jeg synes at JT er ett godt valg, men original så passer det jo på originalturboen og derfor må fremste delen av downpipen rett og slett fjernes og så sveiser du på en oppgradering som passer KRX400.

Det er bare hyggelig. Kjekt å se at du har kjøpt en moderne, effektiv, solid, holdbar og GOD turbo. :D

ja, gleder meg veldig til den blir satt inn, har sendt turboservice en mail, så får vel svar imorgen :)

sverre2210
10/08/12, 14:49
fikk svar av de nå, de hadde ikke noe.
940LPT er det lenge siden du kjøpte din ??

Jonas Soldal
10/08/12, 15:57
Hehe. kjøpt å kjøpt. :p Har ventet over 2 mnd på å få turboen nå :P å må nok forvente å vente en mnd til. Har vert mye ferie hos svensk turboservice.... Ta en tlf til svensk turboservice å spørr de. De skal hvertfall ha ;)

sverre2210
10/08/12, 16:00
merkelig, jeg sendte de en mail igår, fikk svar idag at de ikke hadde noe sånt :P

Batland
10/08/12, 16:14
Dét er for dårlig!

KRX400 er betegnelsen på denne turboen etter at Svensk turboservice har flowpreppet den, pollért kompressorhuset og keramikkbelagt turbinhuset.

Uten å ha fått det bekreftet nå i ettermiddag, så kan det iallefall se ut til at jeg kan få importert en "usminket" KRX400 eller to via andre kanaler.
Prisen vil da bli noe redusert også.
Eksosflenser inn og ut kan også skaffes slik det ser ut nå.
Nevnes i tilfellet det skulle være av interesse.

sverre2210
10/08/12, 16:24
er interessert jeg :)
send meg en pm med info og pris osv du batland, så tar vi resten på pm :)

Batland
10/08/12, 16:37
Hvis du er interessert så kan jeg ringe forhandleren på mandag og evt. sende deg en PM med info.

sekse
12/08/12, 23:35
Send meg gjerne litt info om dette også :)

Batland
13/08/12, 08:04
Send meg gjerne litt info om dette også :)
sverre2210 har turbo og trenger bare en flens.
Hva er det du vil vite?

Batland
13/08/12, 14:49
Da har jeg sjekket dette med følgende resultat:
KRX400 koster kr. 13516 hos Norsk turboservice og 14625,- hos Svensk turboservice.
Da har jeg lokalisert 2 stk. "usminkede KRX400" turboer og tilhørende flenser.
I tillegg til at disse turboene ligger på lager klar til å sendes er prisen hyggelige 11500,-
Flensene koster kr. 250,- pr stk i stål og kr. 400,- i rustfritt.

Jonas Soldal
13/08/12, 15:19
Er det bare det utvendige som er forskjell på krx400 og din turbo Batland? Er litt lei av å vente på min :(

Batland
13/08/12, 15:55
Er det bare det utvendige som er forskjell på krx400 og din turbo Batland? Er litt lei av å vente på min :(
Som så mange andre har også Svensk og Norsk turboservice forhandlere. Noen er mer opptatt av utseende enn andre så noen velger mer bling bling enn andre.
Så vidt jeg kjenner til er det bare Svensk turboservice som lager disse turboene og disse to kommer direkte derfra.
(Forhandleren sa at han måtte bestille inn flere så vi får nå se hvordan det går.)
Det er derfor samme turboen.

Jonas Soldal
13/08/12, 17:23
Hmm... men nå lurer jeg litt.. Hvordan får du tak i turboene og ikke Norsk turboservice? :P

Batland
13/08/12, 17:36
Hmm... men nå lurer jeg litt.. Hvordan får du tak i turboene og ikke Norsk turboservice? :P
Det kan du si, men det må du nesten spørre Norsk turboservice om. ;)
For å være litt seriøs.
Turboservice har lagt endel prestisje i X-treme turbo serien sin. De vil derfor selge "ekte" KRX400 med keramikkbelagt turbinhus og polért kompressorhus osv.

Det er dålig forretnings idé å selge en turbo som i praksis er like god som flaggskipet, men til en mye lavere pris. Dette vil sabotere for den ekte og dyre KRX400 turboen og de andre X-treme turboene, ikke sant? Dette vil de tape penger på over tid.

Normalt sett hadde jeg ikke engasjert meg, men når du har dreide stempler, korrekt topp med korrekt bearbeiding og har ventet i hele 2 måneder på den korrekte turboen - da må noe gjøres. ;)

Jeg er sikker på at resultatet VIL bli mer enn alminnelig bra.

Batland
31/01/13, 16:16
@ 940 LPT.
Hvis du har mottatt noe uvanlig og mulig forvirrende info i det siste, så hjelper kanskje dette i forhold til å belyse saken:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/2080.jpg

http://www.summitracing.com/search?keyword=coil%20selector%20&dds=1

http://static.summitracing.com/global/images/instructions/msd-8210_frm28814.pdf