PDA

Vis full versjon : v70 tdi stopper i fart....HASTER



sankeru'n
06/08/12, 17:25
Hallo, har en 99 mod v70 tdi. Kan noen forklare meg hva som er problemet når den helt av seg selv stopper etter å ha kjørt 1,5-2 mil? Og da kan jeg kjøre den på starteren uten livstegn. Hvis jeg lar bilen stå i ro mellom 3-15 min så starter den som om ingenting skulle skjedd. Tips?

Dan Bay-Johansen
06/08/12, 18:50
Begynner med det enkle, sjekket dieselfilter ?

sankeru'n
06/08/12, 19:20
har ikke det, men syns det er så rart att den går ca like langt hver gang den er kald, og når den først har stoppa så går den bare 200m før den stopper igjen...

Espen Hveding Nordgård
07/08/12, 17:43
Går den bare 200m samma hvor lenge den står? Kan virke som tett dieselfilter og at det sakte fyller seg eller bare slipper igjennom nok til å få den fyra... Prøv å bytte det, skal være en grei jobb. Det lufter seg selv ;)

sankeru'n
08/08/12, 16:53
Takker, da prøver vi på det i første omgang!:)

sankeru'n
08/08/12, 18:19
Har prøvd å bytte dieselfilter og luftfilter nå, men det hjalp heller ikke... Fikk et tips om å tømme vann på dieselpumpa, og når je gjør det så starter den med en gang.. Tips?

brynna
09/08/12, 05:29
Du kan ha en utett tettering i dieselpumpa. At bilen stopper etter ca 2 mil er nok at varmen utvider godset og det dras luft inn i pumpa. (Bekreftes kanskje ved at vannet som tømmes over tetter for falskluft)

Sjekk også kontaktpunkt for dieselstoppventilen. Stor sannsynlighet for at du kan fortsette leting av feil ved dieselpumpa.

sankeru'n
16/08/12, 13:17
har funnet feilen! Det med vann over dieselpumpa måtte være helt tilfeldig. Satte på en pc og leste av feilkoder, og fikk da feilkode på impulsgiver. Altså den til svinghjulet. tok den ut for å sjekke tilstand på den, og da var det fult av vann i kontakta. Blåste bort vannet og bilen går som aldri før! :)

850GLTsilver
16/08/12, 14:57
har funnet feilen! Det med vann over dieselpumpa måtte være helt tilfeldig. Satte på en pc og leste av feilkoder, og fikk da feilkode på impulsgiver. Altså den til svinghjulet. tok den ut for å sjekke tilstand på den, og da var det fult av vann i kontakta. Blåste bort vannet og bilen går som aldri før! :)

Fyll kontakta med lavtempfett, så blir feilen borte for alltid :cool: