PDA

Vis full versjon : 250 opsett i FK



burnrubber
06/08/12, 14:53
Hei, har en orginal B230FK motor i en 240 jeg gjerne vil ha rundt 250 hk i, hva skal til? Hva trengs? Har Gullhjerne, KN filter og 3"eksos hele veien, men trenger jeg nye dyser, evt ny turbo, kam, 3LMM, chipper?

Sondre93
06/08/12, 20:34
Ja, du trenger det. Større turbo, dyser, lmm og bensin chip. Du bør også ha ny intercooler, da den gamle ikke liker ladetrykk:)

Søk på 300hk oppsett så finner du masse info om det. Er bare til å kjøre på lavere ladetrykk visst du er redd for maskina :)

burnrubber
06/08/12, 20:44
Har funnet endel om 300 opsett ja, men utover i de trådene blir det så mye om og men med diverse, tenkte at hvis jeg la ut en kjapp tråd, kom det noen konkrete svar ;-)
Takk for svar ;-)
Ja like greit å bygge til 300 å kjøre "noe" under, blir aldri det da men :p men om noen kunne sagt konkret hva som må byttes for å sikkert få 300 hk, og hvor det kan kjøpes rimligst, hadde det vært kjækt ;-)

burnrubber
07/08/12, 01:38
Et par spm til, henger M47 kassa med til rundt 250 hk? Orginal innmat tåler ca? Passer orginal clutch til M47 rett på svinghjulet fra fk'n eller skal jeg bruke annen clutch evt svinghjul?

turb00le
07/08/12, 04:21
M47 kan nok fort bli litt trist av 250hk...
Blir for mye moment, så du kommer til å klippe tredje giret etter ei lita stund.

tempo_panter
07/08/12, 15:37
m47 kassa må vell være noe av det dårligere av orginal kasser, knærta 5 stk på under et år med chippa org fk motor!

Grythe
07/08/12, 17:09
Da hadde jeg bytta til m90:)

Batland
07/08/12, 20:08
Hei, har en orginal B230FK motor i en 240 jeg gjerne vil ha rundt 250 hk i, hva skal til? Hva trengs? Har Gullhjerne, KN filter og 3"eksos hele veien, men trenger jeg nye dyser, evt ny turbo, kam, 3LMM, chipper?
Volvo sitt originale effektutak fra disse motorene er latterlig patetisk. Hvis man spør hva de har gjort for sabotere effekten så kraftig så ser man følgende syndere.
1. For lavt ladetrykk.
2. ALT for liten turbo.
3. Unødvendig mild kam.

Hvis du setter på en turbo med korrekte egenskaper og noe så enkelt som en A-kam, så er mye gjort.

burnrubber
07/08/12, 20:52
Volvo sitt originale effektutak fra disse motorene er latterlig patetisk. Hvis man spør hva de har gjort for sabotere effekten så kraftig så ser man følgende syndere.
1. For lavt ladetrykk.
2. ALT for liten turbo.
3. Unødvendig mild kam.

Hvis du setter på en turbo med korrekte egenskaper og noe så enkelt som en A-kam, så er mye gjort.

Tror ikke nye dyser og chip er nødvendig?

Noe link til turbo som kan funke da? Noen som har artikkelnr på orginal turbo?

Batland
07/08/12, 21:53
Tror ikke nye dyser og chip er nødvendig?

Noe link til turbo som kan funke da? Noen som har artikkelnr på orginal turbo?
Nye, moderne, fintforstøvende og gjerne litt større dyser er en fordel, men ikke NØDVENDIG for 250 hk.
Ett GODT (map) Chip er nødvendig og helt avgjørende for ett GODT resultat.
Motoren MÅ får det MOTOREN vil ha.

http://www.turboservice.se/KRX400.html

Turbonetics Custom T3 med disse spec. :
http://forum.vccn.no/

sekse
07/08/12, 22:08
bolt on den t3-turboen? :)

burnrubber
07/08/12, 22:17
Nye, moderne, fintforstøvende og gjerne litt større dyser er en fordel, men ikke NØDVENDIG for 250 hk.
Ett GODT (map) Chip er nødvendig og helt avgjørende for ett GODT resultat.
Motoren MÅ får det MOTOREN vil ha.

http://www.turboservice.se/KRX400.html

Turbonetics Custom T3 med disse spec. :
http://forum.vccn.no/

Takker, men hadde nok tenkt meg noe litt rimeligere, skal vel ikke alt for mye til for å få 250-300 hk. Så noe kina "dritt" i en tråd her til endel mindre enn det der, kunne det vært noe?
Skal finne link ;-)

Batland
08/08/12, 18:54
bolt on den t3-turboen? :)
Det avhenger av hvilken eksosmanifold du har.
De eldste turbomanifoldene har helt flat flens og stort hull til eksosen. Her passer alle universale T3 turbinhus bolt on.

Den gode 940 manifolden har dessverre labyrinttetning og ett mindre hull til eksosen. En 940 manifold er å anbefale, men den vil kreve ørlite ekstra innsats, men det vil det være verd.

PVT
13/08/12, 13:44
får du tak i den orginale ET turboen og 940 grenrør er mye gjort det er bolt on

burnrubber
31/10/12, 14:57
Har 940 gtenrør, det som sto på FK'n orginalt, ikke flatt. Og grønne dyser 558, TLAO chipper både tenning og bensin, åpent filter og 3" eksos fra turbo.
Så det jeg MÅ ha for å få 250hk+ er 3lmm, større IC og større turbo(eks ET)?

JonasS
31/10/12, 22:00
Har ikkeno problem med å anbefale denne om budgettet er stramt. Langt ifra optimalt, men turboen får fra seg exhausten og du kan lade greit trykk. Har ikke testet det selv enda, men jeg tror et justerbart kamdrev ville gjort seg.

Jonas Soldal
31/10/12, 22:11
Det eneste du oppnår med å bruke justerbart kamdrev er å flytte registeret der du vil ha det!
Har du den orginale T-kammen i toppen så kan du lete etter ny. For t-kammen har KOLS over 4000rpm og er generelt ubrukelig :P

burnrubber
31/10/12, 22:32
Det eneste du oppnår med å bruke justerbart kamdrev er å flytte registeret der du vil ha det!
Har du den orginale T-kammen i toppen så kan du lete etter ny. For t-kammen har KOLS over 4000rpm og er generelt ubrukelig :P


Burde ha ny kam, det skjønner jeg, men ingen jeg har snakka med sier at det MÅ til for å komme oppunder 300 hk

JonasS
31/10/12, 22:35
Ja, nå var jeg bevistløs i gjerningsøyeblikket. Denne jeg ikke har problem med å anbefale: http://forum.vccn.no/showthread.php?37340-Evaluering-av-kimmits-bestselger-(Kina-T3-T4)

Og A-kammen i samband med denne turboen jeg snakker om når jeg nevner just. kamdrev! Beklager! ;)