PDA

Vis full versjon : Ettertenning av og til.. forslag?



vegarols1
05/08/12, 20:51
God kveld.. :P av og til når jeg stopper motoren får jeg ettertenning så den puttre å går i noen sek før den stoppe helt, skjer av og til , noen gang skjer det vær gang jeg skal stoppe, andre gang ikke. Motoren har gått 317.000 . 2,5 10v. Har akkurat skiftet luftfilter, plugger, veivhus ventilasjon og pakning på innsuget. Renset tomgangsmotor og renset inni der med gasspjeldet, og hatt fordeler oppe og sett , så greit ut men pusset inni der og for sikkerhetsskyld. Nå er jeg tom for ideer.. nån som har forslag og kan hjelpe meg? Hadde blitt overlykkelig!!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

850GLTsilver
06/08/12, 19:33
Kokset forbrenningsrom?
Utette dyser.
Skal normalt ikke bli noe brennbart igjen i sylinderne idet du slår av tenningen.
MEN dersom hovedreleet for tenning/innsprøyting er slitt, så kan det krype strøm der etter at du har stengt av tenningen, og hvem vet da hva som kan skje?

vegarols1
06/08/12, 19:56
Skal prøve å se :) takk for forslag! :) trur du det går å.måle releet?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

850GLTsilver
07/08/12, 12:12
Skal prøve å se :) takk for forslag! :) trur du det går å.måle releet?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Åpne og visuelt se på det. Er vemmelige slike releer, for de slipper som regel til slutt, og da får man ikke målt noe.
Sitter under dekkplaten over radiator, mot batteriet. Firkantet grått rele.

vegarols1
15/08/12, 15:17
Takk, renset skikkelig inni ved gasspjeldet , har roet seg:) men, kan det skje p.g.a skit der? For de gangene jeg har skrudd rundt det område, generelt innsuget så har det vært rolig i ca.1 uke :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

850GLTsilver
16/08/12, 14:34
Tja, normalt er det andre feil som viser seg på grunn av skit der (oljekoks og slikt)
Ettertenning skal i grunnen ikke være mulig i og med at bensintilførselen normalt blir kuttet dersom alle releer og slikt fungerer som de skal OG at dysene lukker slik de er ment å gjøre.
Du får dra gjennom en ordentlig dyserens i tillegg så skal du se problemet er løst.
Anbefaler å bytte hovedreleet for insprøytinga i tillegg

vegarols1
16/08/12, 15:26
Skal skifte det , det er det store gråe? Kjøre pp med omega sin enjector cleaner med dobbel dose å greier. Skal høre på volvo om pris! :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

850GLTsilver
16/08/12, 18:32
Skal skifte det , det er det store gråe? Kjøre pp med omega sin enjector cleaner med dobbel dose å greier. Skal høre på volvo om pris! :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Det store grå ja.
HER (http://www.skruvat.no/Drivstoffpumperele-P11428.aspx) har du et fra Skruvat.no
Kr. 292,-