PDA

Vis full versjon : Motoroppgradering/Overhaling..?



HarryVolvo
05/08/12, 19:04
Hei.
Har en ganske så bra FK i vogna, men den ryker noe sinnsykt når jeg har hatt godt gasspådrag, bytter gir, og gir gass igjen. Fullstendig tåke bak omtrent.. Røyken er hvit/grå, og bilen bruker olje.. Er litt slakke i turboen (13C). Denne har snurra rundt og levert 1,1bar i ca 1 år..

Det jeg mistenker er at turboen slepper gjennom olje, og derfor ryker den.

Jeg har da planer på sikt om å oppgradere motoren uten de "store" kostnadene, typ smidd innmat, værstingtopp osv..
Vil at det skal gå omtrent like godt som nå, for det går ille nok faktisk, men samtidig være holdbart.. Har antydning til tenningsbank slik jeg har oppsettet nå. (ecomax-chip).

Har dyser liggende fra en volvo V70XC 2.5T. Er brun/orange-aktige dyser, men dem er litt anderledes enn FK-dysene. Er det muligheter for å få de til å passe org. FK-innsug?

Og turboen, har en sliten Garret T3 fra B230ET liggende, som trenger overhaling. Lønner det seg å overhale denne, eller bør jeg satse på en annen turbo?


Holder på å skru ut en Getrag 262-kasse fra en bmw jeg fikk. Denne har jo løst clutchus.. Hvor finner man tak i billige, men brukbare adapter slik at den passer på rødblokka?
Og må jeg bytte svinghjul og hele opplegget, eller holder det å bytte clutchlamellen og modde clutcharmen slik at jeg kan ha wire?