PDA

Vis full versjon : 93 940 turbo , 165 hk som fusker på ca 4000 omdreininger



Monsen
04/08/12, 22:51
Tja, i hvilken ende begynner man, begynte med å bytte fordelerlokk, rotor og plugger. Ikke noen virkning, nå har jeg byttet begge bensinpumpene, bensinpumperele og div, slanger ( ikke lett å få tak i 12 mm, måtte til Volvo for å få tak i den ).

Tar for gitt at trykkregulator på fuelrailen ikke kan gi slike symptomer. Når bilen kommer opp i ca 4000 omdr. går den ikke som den skal, må vel betegnes som en eller annen form for lugging. Mener at bilen går noe renere når den har passert 4000 omdr., men usikker. Kan fordeleren gi slike symptomer, og hva er i så tilfelle feil. Bilen har til nå gått 315.000 km

Kan slange dimensjon ha noe å si, en av slangene jeg byttet var også den mellom hovedpumpe og filter, og derfra og opp til fuelrail. Den ble byttet med vanlig 6 mm, for meg ser det ut som det er samme dim. som den plastslangen som sitter der opprinnelig.

Hvilke symptomer er det dersom turboen begynner å gi seg?

Kauto
04/08/12, 23:55
Vist turboen begynner å bli sliten, vill det ryke av eksosen din no vei, og vist du tar av slangen til turboen og kjenner på turbinen om den snurrer lett og jevnt og ikke er veldig mye slakk i. Det som man som regel merker på sliten turbo er typisk når du girer eller drar skikkeli på ( at det kan komme godt synlig eksos ) + høyt oljeforbruk. Har du gått over alt av trykkslanger og vakumslanger? Har noe liknende problem på min. Lyser motorlampe? er den stabil på turbotrykket?
Har du skjekka at ikke veivhusventilasjonen er tett?