PDA

Vis full versjon : Varme apperat på volvo850 94 model med elektrisk justering av varmen i kupeen. Fort .



Lillegutt
04/08/12, 01:07
Hei jeg lurte på om noen hadde peiling på hvorfor jeg ikke får justert varmen ? Det er sånn digitalt justering. Det blåser bare varmt hele tiden ? Noen som vet ?

850GLTsilver
04/08/12, 11:19
Hei jeg lurte på om noen hadde peiling på hvorfor jeg ikke får justert varmen ? Det er sånn digitalt justering. Det blåser bare varmt hele tiden ? Noen som vet ?

Digital? Du mener at det er temperaturreferanser på regulatorene?
Vel, høyst sannsynligvis har varmeapparatstyringen din vandret til de evige jaktmarker.
Hadde lik feil på min for en del år siden, og da forsøkte Bilia å reparere den, uten hell.
Ble ikke bra igjen før hele enheten der i dashbordet ble skiftet.

Forsøk å lese ut feilkoder. KAN være noe så enkelt som at følerne i håndtakene foran (over dørene) er tette, eller at viftene ikke går.
Da må du plukke ut de, av med håndtakene og litt ned med taktrekket, blås så de to små enhetene der rene (ikke for kraftig med trykkluft nei) og prøv igjen.

Men start med å lese ut feilkoder, så er det langt lettere å diagnostisere.

Lillegutt
05/08/12, 12:14
Vifte går som normalt men man får slått av varmen på instrumente men blåser fortsatt varmt skjønner ?

850GLTsilver
06/08/12, 19:36
Vifte går som normalt men man får slått av varmen på instrumente men blåser fortsatt varmt skjønner ?
Normalt, vil det si at den går for fullt når venderen står i "auto" (Den til vifta) samt at hastigheten lar seg justere når du skyver den forbi 0-markeringen?
Første tips gjelder fortsatt.