PDA

Vis full versjon : 850 sedan awd fordelingskasse



Folkvord
26/04/10, 00:11
har en venninde som har kjøpt seg den røde 850 sedanen som er ombyggd til 4x4 og s70 front og det der.
men der er 4x4 system fra v70 99-00 mod elle hva det var.

men det eg tenkte på er at fordelingskassen er det hull i nå, men på enden der bak som drivledet til høyre framhjul når du sitter inni bilen så er det på en måtte ligsom en trakt som har sprukket, kan hun ha vert heldig at det bare er til og sjifte det lokket/ trakt eller hva du vil kalde det?

Per Turbo
26/04/10, 06:56
Ehh.. litt vrient å forstå eksakt hva som er problemet her. Legg gjerne til bilder om det er mulig. Her kan det være drivakseltetningen som er problemet, denne ligger mellom vinkelkassa og girkassa. Om det er hull(?) i vinkedrevet, så er det jo bare å bytte.

I så fall har jeg en vinkelkasse til overs, med ny olje.

Morgis
26/04/10, 07:18
har en vinkelkasse stående, men den passer bare 97-(tidlig 99).
Er et skille i 99, så der bør du være obs om du skal handle.
men stiller meg tvilende til at den har sprekt.
Den "trakten" under, er bare en oscilasjonsdemper.
Den kan du skru bort, altså, har ingenting med olje å gjøre.
Jeg ville nok sjekket simmerringene i fordelingskassen.
Spes den til utgående drivaksel til høyre framhjul.

hgnubel
26/04/10, 09:14
har en venninde som har kjøpt seg den røde 850 sedanen som er ombyggd til 4x4 og s70 front og det der.
men der er 4x4 system fra v70 99-00 mod elle hva det var.

Må få henne inn her da, ordne prosjekttråd og flere bilder! :)

TeamBørnOut
26/04/10, 10:59
Drivlinja til den er vell kjøpt i mysen for noen år siden? Var med å pelte ned den :)

Folkvord
26/04/10, 22:21
nei den er ikke det, bilen blei bygget av en i sverige og den blei importert til norge for 2 år siden, men hvordan klare eg og legge ut bilde? har eit bilde men ikke det beste men dere ser hva det går i, skal ta fleire bilder imårå

JørnM_940
26/04/10, 22:45
nei den er ikke det, bilen blei bygget av en i sverige og den blei importert til norge for 2 år siden, men hvordan klare eg og legge ut bilde? har eit bilde men ikke det beste men dere ser hva det går i, skal ta fleire bilder imårå
Registrer deg på www.photobucket.com f.eks. Så laster du opp bildet, og kopierer IMG-koden til bildet (kommer opp) og limer den inn i posten der du vil ha bildet:)

Folkvord
26/04/10, 22:53
[QUOTE=Folkvord;64080]nei den er ikke det, bilen blei bygget av en i sverige og den blei importert til norge for 2 år siden, men hvordan klare eg og legge ut bilde? har eit bilde men ikke det beste men dere ser hva det går i, skal ta fleire bilder imårå. dette bildet er tatt under ifra som dere ser og da står eg slik eg får gearkassen på høyre side av bildet.

er dere med på hva eg mener nå?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/2268.jpg

TeamBørnOut
26/04/10, 23:50
hah :D Kan jo hende den går å redde hvis du leverer den til noen som kan sveise..
Kjørt med forskjellig dekk dim / slitte hjul her eller?

Morgis
27/04/10, 07:40
Må jo seriøst ha kræsjet. Drivakselen kan ikke vri seg slik...
Venstre drivaksel er jo festet i et oppheng helt i høyre side, før den første drivknuten.
Mangler det?
Og hvor er mellomakselen?

Per Turbo
27/04/10, 08:19
Se på den ja.. der må du nok ha en ny vinkelkasse ja..

TeamBørnOut
27/04/10, 08:21
tror du ikke det går å fikse da? Jeg ville prøvd det hvertfall ( spørs jo om det mangler noen biter seff). Så kunne man kanskje lagt på litt forsterkninger også.

Folkvord
27/04/10, 21:39
hehe, det er jo driv akslingen som går ut til høyre framhjul du ser der da:P
men må ha nye vinkelkasse ja:P manglet litt tenner og slikt inni den:P
men drivakslingen på høyre side er helt hel og fin.

men hva pris hadde dere tenkt dere for vinkelkassen?

Per Turbo
28/04/10, 06:36
Send meg ett bud på PM, så blir vi sikkert enige. :)

v70awd
28/04/10, 17:13
[QUOTE=Folkvord;64080]nei den er ikke det, bilen blei bygget av en i sverige og den blei importert til norge for 2 år siden, men hvordan klare eg og legge ut bilde? har eit bilde men ikke det beste men dere ser hva det går i, skal ta fleire bilder imårå. dette bildet er tatt under ifra som dere ser og da står eg slik eg får gearkassen på høyre side av bildet.

er dere med på hva eg mener nå?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/2268.jpg


:eek::eek:

Tingeling
02/05/10, 07:59
hehe sorry, va iche heilt meiningå å ødelega an:P
eg he iche kresja an morgis, va kansje litt hare på gassen å clutchen sammtidig:p:rolleyes: så då va d bare å finna nye å få an på veien ijen:D

Per Turbo
02/05/10, 09:44
Bruk bokmål eller nynorsk som skrivemåte, ikke dialekt, sms språk etc jfr. forumregler

Takk :)

Morgis
02/05/10, 10:35
hehe sorry, va iche heilt meiningå å ødelega an:P
eg he iche kresja an morgis, va kansje litt hare på gassen å clutchen sammtidig:p:rolleyes: så då va d bare å finna nye å få an på veien ijen:D

det der skal ikke gå ann ved å være litt hard på gassen. må ha vært sprekt eller noe fra før isåfall. At du har slått nedpå og noe hardt har truffet fordelingskassen slik at den har sprukket.
Ellers må du ha prøvet deg på piruetter, men som regel er det medbringerhylsen som burde ta støten da.

Men høyre drivaksel, er den fortsatt fastmontert i lager-armen rett før første drivknute?
:P

Tingeling
02/05/10, 18:19
det der skal ikke gå ann ved å være litt hard på gassen. må ha vært sprekt eller noe fra før isåfall. At du har slått nedpå og noe hardt har truffet fordelingskassen slik at den har sprukket.
Ellers må du ha prøvet deg på piruetter, men som regel er det medbringerhylsen som burde ta støten da.

Men høyre drivaksel, er den fortsatt fastmontert i lager-armen rett før første drivknute?
:P

Hehe ikke vett jeg:p var vertfall den som var ødelagt, jeg gjor ikke noe annet en
å være litt har på gassen på et dragrace :( jeg har ikke slått nedpå noe vertfall:p
det vill jeg tro, jeg så vell bare på kassen jeg, så får hive den opp på jobb på mandag å se att resten også henger på plass å ikke har røsket seg løs:)

Folkvord
02/05/10, 23:45
hehe ja den var ikke løs når vi heiste den opp og så som eg kan huske:P

Tingeling
03/05/10, 20:20
ja så bra ut uten om vinkelkassen:p
men det var ikke lett å finne en brukt som passer:confused::(

noen som hvet om det er den samme kassen i automat å manuell?