PDA

Vis full versjon : modde slyngsperre?



ellingsøyern
03/08/12, 17:54
har hørt det går an å modde slyngsperra, hvordan gjøres dette og hva hjelper det med?

R-israelsen
03/08/12, 18:48
Henger meg på denne. Noen muligheter for at den sperrer mer/ tidligere?

ArneR
03/08/12, 19:24
Søk folkens, dette er tatt opp mange ganger før..

Slyngdiffen er en sperre, og ikke en brems. Den sperrer altså 100%, får ikke noe mer enn det.

Loddet inni må sveises fast, for å forhindre at sperra frikobles når hastigheten på hjulene overstiger ca. 40km/t.

ellingsøyern
04/08/12, 11:26
http://www.youtube.com/watch?v=tTGZOJQQBeE om jeg forstår det rett så skal den som slår seg ned på 03.30 ca gjørest noe med for at den sperrer over 20mph?

R.G
04/08/12, 11:58
kanskje ikke så lett for folk å vite/skjønne når folk gjør forskjellig?
noen sliper, justerer fjør, sveiser, kapper eller borrer osv.

ArneR
04/08/12, 15:36
Stemmer Ellingsøyern, det loddet der må du gjøre noe med, ellers slipper sperra med det samme du clutcher ut for å gire.

Mange sveiser det bare fast, andre har prøvd å lette det for å få den til å sperre i høyere hastigheter, men fremdeles ha muligheten til at den frikobles.

Min mening er at det beste er å sveise det fast, det er det enkleste og man får den virkningen man er ute etter.

ellingsøyern
04/08/12, 22:52
hvordan sveiser man det fast da? lager en sperre på en måte?

kermitt
05/08/12, 00:28
Sveising er en prosess for å sammenføye materialer ved sammensmelting. Termoplaster og metaller er eksempel på materialer som kan sveises. Sveisingen skjer ved at kontaktflatene på arbeidsstykkene, ofte sammen med et fyllmateriale (sveisetråd eller sveiseelektrode) varmes opp til de smelter, og flyter sammen ved kohesjon.
Oppvarmingen kan skje ved forbrenning, elektrisk strøm, laserlys, elektronstråling, friksjon eller ultralyd. Når sveisefugen avkjøles dannes det en fast varig forbindelse. Ofte kan det være nødvendig med et dekkmateriale, for eksempel en inertgass for å hindre at smelten forbrenner med oksygen i luften. For høyfast sveising kreves også spesielle herdeprosesser ved avkjølingen av sveisen for å få rett seighet og unngå spenninger som vil føre til sprekkdannelser og brudd.
Sveising er forskjellig fra lodding og hardlodding. Ved disse sammenføyningsmetodene er det bare fyllmaterialet, for eksempel loddetinn, som smelter og forbinder arbeidsstykkene ved adhesjon. Arbeidsstykkene har høyere smeltetemperatur og smelter ikke sammen.
Sveising er en hyppig årsak til yrkesskader og brann og krever spesielle beskyttelses- og sikringstiltak.

ellingsøyern
05/08/12, 13:43
Sveising er en prosess for å sammenføye materialer ved sammensmelting. Termoplaster og metaller er eksempel på materialer som kan sveises. Sveisingen skjer ved at kontaktflatene på arbeidsstykkene, ofte sammen med et fyllmateriale (sveisetråd eller sveiseelektrode) varmes opp til de smelter, og flyter sammen ved kohesjon.
Oppvarmingen kan skje ved forbrenning, elektrisk strøm, laserlys, elektronstråling, friksjon eller ultralyd. Når sveisefugen avkjøles dannes det en fast varig forbindelse. Ofte kan det være nødvendig med et dekkmateriale, for eksempel en inertgass for å hindre at smelten forbrenner med oksygen i luften. For høyfast sveising kreves også spesielle herdeprosesser ved avkjølingen av sveisen for å få rett seighet og unngå spenninger som vil føre til sprekkdannelser og brudd.
Sveising er forskjellig fra lodding og hardlodding. Ved disse sammenføyningsmetodene er det bare fyllmaterialet, for eksempel loddetinn, som smelter og forbinder arbeidsstykkene ved adhesjon. Arbeidsstykkene har høyere smeltetemperatur og smelter ikke sammen.
Sveising er en hyppig årsak til yrkesskader og brann og krever spesielle beskyttelses- og sikringstiltak.

bra du skrev hva sveising er... not! tro meg, har sveiset endel på forskjellige ting men jeg lurer på o den skal sveises helt fast eller lage en sperre til den så den ikke slår seg ut i hastigheter over 40kmt?

volvoRsport
05/08/12, 14:29
bra du skrev hva sveising er... not! tro meg, har sveiset endel på forskjellige ting men jeg lurer på o den skal sveises helt fast eller lage en sperre til den så den ikke slår seg ut i hastigheter over 40kmt?


Loddet inni må sveises fast

.....

ellingsøyern
05/08/12, 15:13
greit nok, men skjønte ikke helt hvor man skal sveise det fast og hvorfor?

R.G
05/08/12, 15:40
ser du på videon du lasta ned hit, så ser du hvorfor. fra 3,30 og utover. da farta øker, flytter det lodde seg så dissa hakene som spinner rundt ikke får tak i det, og da blokkere ikke sperra.

volvobrage
05/08/12, 16:04
Du ser kor det kan sveisast fast med ein gang du opnar:)

Eg og brodern gjorde det på bilen hans..Satt i nye lamella, lager og sveise fast loddet..Sveiser det i den posisjonen det står når du opnar lokket..Sveiser det rett og slett i sjølve "huset" til sperra...
Fungerer på bilen hans vertfall, spinner på begge på tørra:)

eab
05/08/12, 20:21
https://dl.dropbox.com/u/18246351/Photo%2021%2002%2048%2013.03.12.jpg

Sveis nederst der. Så loddet sitter fast i diffhuset.

ellingsøyern
08/08/12, 19:05
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/586.jpg

det skal altså kun legges en sveis der? var jo et ganske stort gap der om det er der man skal sveise