PDA

Vis full versjon : PPC-tuning V50 1.6 D



Torsen67
02/08/12, 12:03
Noen som kan dele erfaring?

gull pilen
02/08/12, 12:38
har ikke gjort enda men tenkte å bestille meg rica isoftloader fra autopower(eller hvem andre som eventuelt er billigere) har hørt litt ymse om bsr så kommer til å styre unna de...

gl740turbo
02/08/12, 12:54
har ikke gjort enda men tenkte å bestille meg rica isoftloader fra autopower(eller hvem andre som eventuelt er billigere) har hørt litt ymse om bsr så kommer til å styre unna de...

Hva som er negativt med bsr da? At noen får bugs på softwaren etter eks antall inn og utmonteringer kan skje alle. Er altfor mange som legger inn bsr ppc med feilkode på bilen og dette kan lage problemer. Bsr ordner alltid opp om det skulle skje noe. Men bsr er laget for originale biler og ikke med alt mulig dilldall. Bsr her i Bergen lese tilogmed ut feilkoder på bilen din gratis om det ligger inne feil før ppc tuning og sier hva som må byttes før tuningen kan programeres.

Alltid noen som får problemer, men i prosent av alle de som kjører ppc fra bsr i dag er overhode ikke mange ;)

gull pilen
02/08/12, 13:08
Hva som er negativt med bsr da? At noen får bugs på softwaren etter eks antall inn og utmonteringer kan skje alle. Er altfor mange som legger inn bsr ppc med feilkode på bilen og dette kan lage problemer. Bsr ordner alltid opp om det skulle skje noe. Men bsr er laget for originale biler og ikke med alt mulig dilldall. Bsr her i Bergen lese tilogmed ut feilkoder på bilen din gratis om det ligger inne feil før ppc tuning og sier hva som må byttes før tuningen kan programeres.

Alltid noen som får problemer, men i prosent av alle de som kjører ppc fra bsr i dag er overhode ikke mange ;)

har bare hørt et par tilfeller på akkurat denne (1,6 og 2,0D) motorene at softwaren ikke fungerer som den skal å aldrig hørt noe negativt om rica så derfor tenkte jeg å prøve det... bsr e sikkert topp det men jeg vil prøve rica da den gjør akkurat samme jobben men leverer litt mer effekt

Torsen67
02/08/12, 15:59
Ok gutta. Kom med tilbakemeldinger når dere har erfaringer å dele. Har ikke fått kjøpt meg bil enda, så er ikke så hastverk:-) Har også hørt at Rica skal være bra, men så langt er det vel foreløpig bsr som ruler markedet. Får se om Rica holder seg feilfri på sikt...

AndreLuddvik
02/08/12, 22:05
Jeg tenker en ting, 1,6D har jo et noe svakt svinghjul fra før, spm er om det blir det lureste å betale bsr eller rica for å slite dette ut enda enklere. Gikk lenge med lysten til å chippe, men stoler ikke på at det som henger rundt motoren klarer "presset".

Torsen67
03/08/12, 01:09
Jeg tenker en ting, 1,6D har jo et noe svakt svinghjul fra før, spm er om det blir det lureste å betale bsr eller rica for å slite dette ut enda enklere. Gikk lenge med lysten til å chippe, men stoler ikke på at det som henger rundt motoren klarer "presset".

Ok. Er dette kjennsgjerning, eller er det noe du antar? Ikke for å være negativ til ditt innspill, men greit å få dette bekreftet mener jeg...

Siden dette er en PSA motor, så tenkte jeg den kanskje ble levert med mere hk i andre modeller?

Torsen67
03/08/12, 02:10
Har googla litt og fant dette:

http://www.honestjohn.co.uk/faq/dual-mass-flywheels/

Men fant ikke v50 på lista deres:-)

Det er også masse å finne om turbohavari. Men det er det heldighvis lett å unngå hvis man bare følger med litt.

gswede
03/08/12, 02:21
ehh.. i sverige får du jo polestaroppgradering hos volvoforhandleren. Samme garanti og alt, effektøkning lik rica, bsr osv..

gull pilen
03/08/12, 07:12
ehh.. i sverige får du jo polestaroppgradering hos volvoforhandleren. Samme garanti og alt, effektøkning lik rica, bsr osv..

såvidt jeg kan se med litt googling er det bare t5 utgaven polestar leverer sw til...

AndreLuddvik
03/08/12, 10:55
Ok. Er dette kjennsgjerning, eller er det noe du antar? Ikke for å være negativ til ditt innspill, men greit å få dette bekreftet mener jeg...

Siden dette er en PSA motor, så tenkte jeg den kanskje ble levert med mere hk i andre modeller?

Info om svakt svinghjul var det frydenbø som fortalte, fordi jeg har en svak vibrasjon i forstillingen i 1 og 2 gir ved pådrag. Og da ble jeg fortalt at det kunne være svinghjulet eller drivasklingene. Men de frytet svinghjulet siden dette var litt svakt.
Så jeg tar hvertfall ikke sjangsen på å ryke det helt ennå. Koster jo en liten formue. Min bil er gått 60 000km, så det burde jo vare 100 000km til spørr du meg.

gswede
03/08/12, 14:24
"såvidt jeg kan se med litt googling er det bare t5 utgaven polestar leverer sw til..."

Tror jaggu meg du har rett i det, my bad:cool:

Braathen142
03/08/12, 15:34
Info om svakt svinghjul var det frydenbø som fortalte, fordi jeg har en svak vibrasjon i forstillingen i 1 og 2 gir ved pådrag. Og da ble jeg fortalt at det kunne være svinghjulet eller drivasklingene. Men de frytet svinghjulet siden dette var litt svakt.
Så jeg tar hvertfall ikke sjangsen på å ryke det helt ennå. Koster jo en liten formue. Min bil er gått 60 000km, så det burde jo vare 100 000km til spørr du meg.

Vis den har gått så lite og fått problemer med det så må det vel være noe produksjons feil med bilen din eller noe sånt.
Pappa har V50 1,6D og den har gått over 100tusen og ikke noe antydning til noe vibrasjon eller noe "feil" på den.

AndreLuddvik
03/08/12, 17:02
Vis den har gått så lite og fått problemer med det så må det vel være noe produksjons feil med bilen din eller noe sånt.
Pappa har V50 1,6D og den har gått over 100tusen og ikke noe antydning til noe vibrasjon eller noe "feil" på den.

Får ikke håpe det er produksjonsfeil på bilen, holder med svinghjulet. Tja, du kan si at det sikkert er produksjonsfeil, men tror ikke volvo bryr seg om hva du sier. Nå vet jeg jo ikke om det er det da, venter på at det skal bli værre etterhvert som km teller, så blir det lettere å finne feilen.

Merker det ikke ved normal kjøring, så det betyr lite for meg.

MadAss
03/08/12, 19:55
Svinghjul og clutch er ikke overdimmensjonert på disse bilene. Du trenger ikke å være redd for å chippe, bare kjør med fornuft! Ikke brått slippe ut clutchen fra stillestående og belast den for mye (slure for mye). Ved trekking av tilhenger o.l, så vær litt forsiktig ved i gangsetting feks. Skal ikke mye til for å ta knekken på disse, men skal ikke så mye til for å få de til å holde lenge heller :)

Torsen67
05/08/12, 14:41
Det er det jeg også tenkte. Brå i gangkjøring i fra stillestående er vel det som sliter mest. Vettug kjøring med ppc vil nok gå tenker jeg.

thomasjojo
08/10/12, 21:27
kan man ikke chippe en V50 1.8 bensin ? (2005/6)

todleif
09/10/12, 11:01
kan man ikke chippe en V50 1.8 bensin ? (2005/6)

Det kan du sikkert, men ikkje forvent ein sprekare bil.

Er biler med turbo som får ein del meir hester med chipping. Man øker turbotrykket + litt andre parametere for å få ein del meir hester og dreiemoment.

gswede
09/10/12, 12:38
ville ikke brukt penger på chip til 1,8litern nei..

Kjøp heller noe fint til ungene og kjerringa.