PDA

Vis full versjon : Hjelp! Fusking etter bytte av bensinpumpe og filter



alth
02/08/12, 08:47
Etter at jeg skiftet bensinpumpe og filter fusker bilen veldig ved lite gasspådrag - særlig når motoren er varm.

Bilen går fint på motorveien med full gass, så jeg vil tro den får nok bensin. Ved kjøring på småveier hender det at gasspedalen mister kontroll over motoren. Kan gi full gass, men ingenting skjer. Etter noen sekunder går motoren for fullt igjen. På tomgang må jeg lirke gasspedalen inn for å ikke kvele motoren. Når turtallet blir høyt nok går motoren bra.

Før skifte av delene hadde jeg ikke disse problemene, så jeg antar at det er i bensintilførselen jeg bør starte å lete etter feil. Kan jeg ha kommet borti noe, eller kan morkene bensinslanger trekke litt falsk luft? Det er også en vag ulyd når den fusker. Luft i bensinpumpe?

Er det noen som har tips eller erfaringer?

940, -93, b230fd

alth
02/08/12, 09:14
Jeg kan også legge til at jeg skiftet olje og filter samtidig. Ser det sitter en sensor ved siden av oljefilteret. Kan jeg ha kommet borti denne?

alth
02/08/12, 11:50
Bilen stopper nå på tomgang og i rundkjøringer. Bruker lang tid på å få start igjen. Legger merke til at turtallspila er veldig ustabil, noe den ikke har vært før. Den hopper litt selv om motorens turtall høres likt ut. Når bilen står på tomgang viser pila 0 rpm en stund før motoren kveles.

Noen som kan hjelpe meg?