PDA

Vis full versjon : sette 3" gass spjeld på en 850 t5 med 2.5" orginalt



Folkvord
02/08/12, 06:36
som topic sier hvor stor forskjell blir det visst eg freser ut til og sette på 3" gass spjeld fra en 2.5 20v 170hk???
eneste som må gjørest er og frese ut i åpningen slik sjølve spjeldet klarer passere, eller passer resten;-)

skal ikke ha noe 1000hl rasarbil.
vett v70r/s60r innsug blir brukt med det, men vil prøve noe nytt og noe som ikke alle har kansje, pluss det tar 5 min og bygge til og det er gratis da eg har alle deler eg trenger;-)

er ikke noe særlig erfaren med motor og div, men har litt peiling.

så hva blir igrunn hovedforskjellen?? blir det kun bedre flow for og si det enkelt??

gull pilen
02/08/12, 07:51
tviler på at det har noe for seg å gjøre bare det på en standard suge motor..

Morgis
02/08/12, 08:03
neppe merkbart effektmessig. T5 motorene fikk 3" i 1999, ble litt mer turbolagg, men reduserte varmeutvikling og noe bedre flow.

Per Turbo
02/08/12, 09:03
På en turbobil sies det at det vil ca 10hk.. så ja..

850GLTsilver
02/08/12, 14:57
Ser tøfft ut da, men mere enn det?
Ikke av betydning i alle fall.

Folkvord
02/08/12, 20:50
er en ting som kallest tidsfordriv så får vel prøve og se:D så får vi se om det blei noe forskjell:p skal på dynoen igjen om et par uker så med det og litt andre småting så får vi se om det blir noe endringer;-):D

850GLTsilver
02/08/12, 20:55
Jeg er bare sånn nesten komplett vaksinert mot å montere ting som i grunnen ikke har en betydning for ytelser eller slikt i det området kam man si. Altså, skal jeg bytte gasspjeld, så er det for å øke ytelsen med minst 25-30% før det fanger min interesse. Da skjer det selvsagt i sammenheng med diverse andre ting samtidig, om du skjønner.
Men som enkeltstående tiltak så ser jeg ikke vitsen.

Men det er nå MEG da. Hver man fritt frem for å si det slik.

Folkvord
04/08/12, 00:34
1hk her og 1hk der alt spiller inn en rolle:p og takk gud for at alle folka i verden ikke er like:D:P liker og prøve ut nye ting, men slik er bare eg:p så som eg sa takk gud for alle er forskjellige:P

850GLTsilver
04/08/12, 11:33
1hk her og 1hk der alt spiller inn en rolle:p og takk gud for at alle folka i verden ikke er like:D:P liker og prøve ut nye ting, men slik er bare eg:p så som eg sa takk gud for alle er forskjellige:P

Blir som disse som monterer sportsfilter, slike "åpne" K&N-filter i motorrommet det.
Teorien til K&N er at det skal bli lavere trykktap gjennom filteret.
Realiteten er at de ofte har mindre filteroverflate enn alminnelige originalfiltre til samme bil,
og i tillegg så suger de inn godt oppvarmet luft inne i motorrommet som fører til lavere effekt. (Tettheten minker med temperaturen på luft.)
Men det høres noen ganger ganske rått ut så... :D
Men slangeolje er og blir slangeolje alt for ofte.

Morgis
04/08/12, 12:04
tjener mer hester på å benytte bedre dekk, lukke vinduer, slå av AC pumpen og slå av hovedlysene ;)

Folkvord
04/08/12, 23:31
gode dekk er det coilovers er det ac pumpa er av og alle lys er av så det er iorden det;-):P

gull pilen
05/08/12, 00:49
Slå til med en turbo samtidig så får du muligens utnyttet potensialet av et 3toms gass spjell

Folkvord
05/08/12, 00:57
har 16t turboen så har hørt den skal vere god for 330hk???

gull pilen
05/08/12, 09:11
Har igrunnen ikke bruk for 3 toms gass spjell før enda høyere effekt enn det...