PDA

Vis full versjon : Forslag på hva som skal på motorbyttesøknad?



Eskil95
01/08/12, 23:28
Hva er lurt å skrive på en søknad om motorbytte så jeg blir tatt seriøst? skal bytte fra V6 til 765 til FK motor.

EDIT:ikke spør hvorfor jeg skal ha mindre motor:)

kermitt
01/08/12, 23:32
Det finnes mye tråder om dette, søk så skal du finne plenty. skal se om jeg finner noe å sende deg på FB.

Eskil95
01/08/12, 23:36
Jupp :)

kermitt
02/08/12, 00:13
Her ei lenke ;) tok meg ca 4 sek med google

http://forum.vccn.no/showthread.php?33397-Er-dette-en-grei-s%C3%B8knad-til-BT

Svirre
02/08/12, 00:49
Skjønner godt at du vil bytte motor :p Men som det er her igjen; mindre utslipp på ønsket ombygningsmotor. Det er et stort pluss av det jeg har hørt. Og som det er nevnt i tråden som kermitt linker til; legg ved dokumentasjon. Altså papirer fra volvo. Da er det større sjans for å få godkjent søknaden.

Eskil95
02/08/12, 07:56
Er det lurt å ha med at forbruket er betraktelig mindre eller er det noe som de ikke legger seg borti?

turb00le
02/08/12, 09:23
Det de bryr seg om er effekt, dreiemoment og vekt. Vekten er ikke noe problem og trenger ikke å dokumenteres siden det er tilsvarende motor som sitter i bilen fra før.

Om motoren er rød eller blå, bruker 0,8 eller 1,2l/mil osv er ikke noe de bryr seg om.

Svirre
02/08/12, 21:21
Forbruk bryr de seg ikke over nei, men at den kan være mer miljøvennlig har jeg hørt skal være et +.

MadAss
03/08/12, 19:25
"Miljømessig er det et ufravikelig krav at kjøretøyet etter ombygging, må tilfredsstille samme avgass- og støykrav som var gjeldene for opprinnelig kjøretøy" var svaret fra søknaden min til BT.

Men de gamle volvoene holder jo seg som regel langt innenfor kravene, så lenge motoren er i orden, så det er ikke noe å tenke på. Men du må nok ha en avgasstest.

R.G
04/08/12, 11:00
"Miljømessig er det et ufravikelig krav at kjøretøyet etter ombygging, må tilfredsstille samme avgass- og støykrav som var gjeldene for opprinnelig kjøretøy" var svaret fra søknaden min til BT.

Men de gamle volvoene holder jo seg som regel langt innenfor kravene, så lenge motoren er i orden, så det er ikke noe å tenke på. Men du må nok ha en avgasstest.


dem ser ikke på det nei.

når han skal bytte ut v6 sin med en B230FK motor, så vet di att den er miljøvenligere pga den er nyere enn bilen. det dem ser på.

dem krever som regel avgasstest når det søkes om å sette en eldre motor enn bilen inn i bilen. (feks: 1985 motor inn i en 1995 bil = avgasstester og masse sjit).
nyere motor en bilen er altid ett pluss og ingen avgasstester trengs på det.

MadAss
05/08/12, 18:27
Ved bytte fra 91 B230F til 91 B234F måtte jeg dokumentere med avgasstest. Dette også fordi at den motoren du setter i, skal være i orden.


dem ser ikke på det nei.

når han skal bytte ut v6 sin med en B230FK motor, så vet di att den er miljøvenligere pga den er nyere enn bilen. det dem ser på.

dem krever som regel avgasstest når det søkes om å sette en eldre motor enn bilen inn i bilen. (feks: 1985 motor inn i en 1995 bil = avgasstester og masse sjit).
nyere motor en bilen er altid ett pluss og ingen avgasstester trengs på det.

R.G
05/08/12, 18:38
hvorfor du måtte ha avgasstes på din, er nok bare en vranghet fra biltilsynet i ditt distrikt siden samme årsmodeller motor..

må huske på att co test som dem tar på verksted ikke er gyldig heller da. pga for biltilsynet skal alt gjøres i tyskland. syklustestes via lab.

vet åssen detta avgass greiene fungerer. drivi med detta ett fuckings år med 760n.




-------------------


men når han kan dokumentere att den fk motoren kommer fra den bilen den gjør og er i orginal stand skal det ikke kreves avgasstest pga motoren er nyere enn bilen. nyere motor har myye strengere krav enn den gamle 760n.


men om dere vil så ta en klassisk avgasstest fra verksted (PKK test):). måler bare hvor råtten eksosen er på tomgang, og har ikke noe å si på belastning (hvor skikkelig avgasstest taes, som er viktig i forbinnelse med ombygging).



går nok i orden uansett. men satser dere litt større ombygginger som jeg gjorde med min, så skal dere se kravene dukker opp...