PDA

Vis full versjon : Lamdasond fra biltema??



erlingt5
31/07/12, 20:32
noen som har vert borti Lamdasond fra Biltema til volvo 850 t5????

takker for svar.

ahjert
31/07/12, 20:36
jepp, og den virket ikke i det hele tatt...

Erlend
31/07/12, 21:08
Har hørt at de gir litt for feit blanding i forhold til det de skal være på.

erlingt5
31/07/12, 21:47
ka med mekonomen sin då. e bosch dei har hos mekonomen.

gswede
01/08/12, 00:01
Bosch original er tingen, sist jeg sjekket var den billigst hos Hellanor. Hvorfor trenger du å bytte?

erlingt5
01/08/12, 09:37
skal bytte eksosen helt fram. og siden eg har lamdason lyse som lyser så tenkte eg å bytte den og.

850GLTsilver
01/08/12, 14:58
noen som har vert borti Lamdasond fra Biltema til volvo 850 t5????

takker for svar.

Er ymse.

Får du de som er med ferdig montert originalkontakt(er) for Volvo 850, så er de helt greie.

Men dessverre så får man som regel disse som er med løse ledninger, og de har vist seg å være vanskeligere å få til å fungere. Uvisst hvorfor. Jeg har ikke fått henda i slike selv, da jeg så veldig gjerne skulle ha likt å funnet ut hva som egentlig går galt.

Gustav850
03/08/12, 08:04
Er ymse.

Får du de som er med ferdig montert originalkontakt(er) for Volvo 850, så er de helt greie.

Men dessverre så får man som regel disse som er med løse ledninger, og de har vist seg å være vanskeligere å få til å fungere. Uvisst hvorfor. Jeg har ikke fått henda i slike selv, da jeg så veldig gjerne skulle ha likt å funnet ut hva som egentlig går galt.


Jeg har en litt brukt lamda fra Biltema som du kan få til forskning. Fungerte dårlig på min 2.5 10 ventiler

TheStig
03/08/12, 12:24
Jeg er på utkikk etter lambdasond til min 850 2.0 10v, men jeg tør rett og slett ikke kjøpe på Biltema.. Greit nok at det er billig i forhold til originalt, men det hjelper jo fint lite når det ikke funker. Og man får jo heller ikke byttet varen når den er prøvd på bilen, samme hvor dårlig delen funker.

850GLTsilver
03/08/12, 15:02
Jeg har en litt brukt lamda fra Biltema som du kan få til forskning. Fungerte dårlig på min 2.5 10 ventiler

Høres greit ut.
Kan være gøy å fått sjekka hva som er galt med de.
Undrer om det kan være litt polaritetsproblemer nemlig.

Se PM.

MadAss
03/08/12, 20:01
Når det gjelder elektriske følere, bør man holde seg til org. produsent - derav Bosch.
Let etter butikker som selger Bosch lamda til bilen din. Meconomen, Meca o.l.

Har mye dårlige erfaringer fra folk som setter på uoriginale lamdasonder og luftmassemålere. De fleste må som regel krype til korset å kjøpe originalt (eller fra org. produsent), og sitter igjen med en uoriginal del som ikke funker. Skjønner ikke hvorfor biltema og andre har lov til å selge slike ting som ikke fungerer skikkelig.
Jeg har selv kjøpt mye fra Meca, som ofte holde samme merker som bilprodusenten bruker. Kjøpte hjullager til opelen min for under halve prisen. SKF originalt og SKF på Meca :)

850GLTsilver
04/08/12, 11:29
Når det gjelder elektriske følere, bør man holde seg til org. produsent - derav Bosch.
Let etter butikker som selger Bosch lamda til bilen din. Meconomen, Meca o.l.

Har mye dårlige erfaringer fra folk som setter på uoriginale lamdasonder og luftmassemålere. De fleste må som regel krype til korset å kjøpe originalt (eller fra org. produsent), og sitter igjen med en uoriginal del som ikke funker. Skjønner ikke hvorfor biltema og andre har lov til å selge slike ting som ikke fungerer skikkelig.
Jeg har selv kjøpt mye fra Meca, som ofte holde samme merker som bilprodusenten bruker. Kjøpte hjullager til opelen min for under halve prisen. SKF originalt og SKF på Meca :)

Nå er det slik at Lambdaene man får på Biltema ER Bosch da, så jeg vet ikke riktig hva man skal legge i hva de skal ha lov til å selge og ikke.
Hjullagre på min 850 kjøpte jeg også på Biltema. Sist fikk jeg FAG, som sto originalt på bilen, men vet at også TIMKEN har vært brukt, både originalt og Biltema.

Men noe er merkelig med de Lambdaene fra Biltema som ikke er utstyrt med bilprodusentens originale kontakter tydeligvis.
Hva dette merkelige er vet jeg for øyeblikket ikke, men har til hensikt å finne ut av det.
Så får vi se hvorfor BOSCH leverer lambdaer som ikke fungerer ordentlig.