PDA

Vis full versjon : 240'n min dauer av på tonmgang når jeg bremser hardt



freddypimp
31/07/12, 02:52
hei, har et problem med min volvo 1988 GL med K-motor. når jeg tar en hard nedbremsing kveler motoren seg hvis jeg lar den gå ned på tomgang, feks hvis jeg skal stoppe i et kryss eller rundkjøring. dette skjer bare når jeg bremser hardt, ikke om jeg bremser svakt og sakte, eller evt bremser ned med brekket/gira. har dette noe med vacum fra bremser til forgasser? bilen fungerer helt fint om jeg står stille å bremser. er vell noe med bremsekraftforsterkeren og vacum?

Marius Skau
31/07/12, 02:55
Hvordan ser slangen mellom bremsekreft forsterkern og innsug ut?

Kan va denne som spøker :)

panservogn
01/08/12, 20:36
hadde akkurat samme problemet på min k-motor. Problemet var flotøren i forgasseren. Jeg ringte forgasserservice og forklarte det samme som deg. Att motoren kveles og blir tungstartet etterpå. De sa dette var ett vanlig problem på disse forgasserne. Tillsettningsstoffer i bensinen trenger inn i flotøren og gjør den tyngre, slik att den ikke kommer så høyt att den stenger ventilen på topp i flotørkammeret. Dette pluss bevegelsesenergien når du bremser er problemet.
Jeg byttet flotør og problemet var fikset

freddypimp
01/08/12, 21:09
hadde akkurat samme problemet på min k-motor. Problemet var flotøren i forgasseren. Jeg ringte forgasserservice og forklarte det samme som deg. Att motoren kveles og blir tungstartet etterpå. De sa dette var ett vanlig problem på disse forgasserne. Tillsettningsstoffer i bensinen trenger inn i flotøren og gjør den tyngre, slik att den ikke kommer så høyt att den stenger ventilen på topp i flotørkammeret. Dette pluss bevegelsesenergien når du bremser er problemet.
Jeg byttet flotør og problemet var fikset


takk for svar! hvor fikk du tak i ny flotør? pris?