PDA

Vis full versjon : Maks hengervekt V70, mulig å øke?



Christian
30/07/12, 19:48
Hva er høyeste mulige tilhengervekt på 1. gen V70? Vet det er 1600 på 850, og V70 i utgangspungtet, men finns det no oppgraderingsmuligheter for høyere vekt, slik som på 900 serie?

hgnubel
30/07/12, 20:59
Volvo hadde et kit for å oppgradere til 1800kg for disse bilene (usikker på hvilke krav som eventuelt ble stilt til motor/bremser), men vet ikke om det er i salg eller om SVV aksepterer det uten videre.

Min V70 har 1800kg tillatt hengervekt i vognkortet, men det er nok fordi det er import. Solgt ny i tyskland, hentet først til sverige og så hit. Såvidt jeg vet var det ingen krok på den før den var på norske skilter (og det som står på nå er kun godkjent for 1600kg), så jeg er usikker på hvor den vekten kom fra.. noen som har importert selv vet kanskje noe om det, men det hjelper vel uansett ikke deg :(

Wrasko
30/07/12, 21:01
Hvis kittet er ca likt som på 700/900, så er det bare ett par metallbiter og ett papir

Folkvord
30/07/12, 21:17
snakk med per turbo på forumet her, menner og huske snakket om noe slikt, men ta gjerne og oppdater på tråden her visst du finn ut noe mer:D

Nilsebu
30/07/12, 22:58
Står flere plasser at det er blitt gjort. Sendte mail til Volvo personbiler Norge elns, og de sa at det ikke fantes noe...

Christian
31/07/12, 00:46
Så det er altså mulig.
Da åpner mulighetene seg for kurrant trekkbil.
940 kan jo godkjennes opp til 1800, men det blir fort litt gammeldags..

Edit: En kjapp sjekk på finn.no viser flere med 1800kg (i det minste ifølge Mekonomen.no) tilsynelatende uavhengig av motor/gir etc.

850GLTsilver
01/08/12, 15:14
Avhenger av mye.

Pkt 1: Bremser. Maks 1600 på originale bremser. 305mm må inn for å klare det i alle tilfelle.
Pkt. 2: Gjentatte starter: Her feiler 850/X70-serien mest. Skal ha 5 påfølgende oppstarter med full hengervekt innen (så så lang tid, så så mye hellning og slikt) Men mulig Volvo har en fiks på dette?

vidar79
10/03/13, 20:33
Volvo hadde et kit for å oppgradere til 1800kg for disse bilene (usikker på hvilke krav som eventuelt ble stilt til motor/bremser), men vet ikke om det er i salg eller om SVV aksepterer det uten videre.

Min V70 har 1800kg tillatt hengervekt i vognkortet, men det er nok fordi det er import. Solgt ny i tyskland, hentet først til sverige og så hit. Såvidt jeg vet var det ingen krok på den før den var på norske skilter (og det som står på nå er kun godkjent for 1600kg), så jeg er usikker på hvor den vekten kom fra.. noen som har importert selv vet kanskje noe om det, men det hjelper vel uansett ikke deg :(

Hei!

Har du enda det stående i vognkortet?
Mulig å få en kopi av det?

Har en Volvo V70XC -98 som er importert.
Men under omregistreringen "mistet" BT dataten på bilen min, og finner ingen info i fra tidligere sier dem.

Så bilen min gikk fra å være grå til å bli rød i vognkortet og alt av vekter står i 0.
Sto tidligere 1800kg og står stemplet 1800kg på kroken i fra volvo.

Fikk beskjed om å få tak i vognkort fra lik bil eller papirene i fra importør.

Volvo Norge gir nå kun 1600.

Prøver derfor nå å få tak i kopi av vognkortet til en Volvo V70xc -1998.