PDA

Vis full versjon : Feil på avgassystemet!



s60turbo
29/07/12, 16:05
Hallo.


Fikk opp varsellampen for feil på avgassystemet når jeg var ute å kjørte igår, noen som vet hva som er den vanligste feilen da? noe som er lett å skjekke eller fikse selv eller bærer det rett til volvo verksted ?

Bilen er en s60 2.0T 2001, gåt 167000.

Søkte etter tråder som omhandlet dette her og prøvde å google det, men kunne ikke finne noe spesielt om det.

takker for alle svar :)

Vatnehol
29/07/12, 16:13
lamda i front, og lmm :)

iPaal
29/07/12, 17:26
Lambda og Lmm har begge intervall på 160000 km.


Sent from my iPhone using Tapatalk

s60turbo
29/07/12, 17:44
lamda i front, og lmm :)

Takker for svar :) lmm er den som ligger rett etter luftfilteren på innsuget ? er vel smal sak å bytte, hvordan er det med lamda i front ? :) hvor ligger den ? enkel sak å bytte ?

iPaal
29/07/12, 19:45
Lmm sitter på røret rett etter luftfilteret ja. Smal sak å bytte. Kan sitte litt godt fast i røret som går til turboen. Lambda i front er enkel å bytte. Spesial pipe er en fordel, men går fint med fastnøkkel også. Er god plass rundt den. Enkleste måten å nå den på er å ta den fra undersiden. Så har du tilgang til bukk er det en fordel. Den sitter på eksosen din rett under turboen. Delene kjøpes svært billig hos fcpgroton.com Kjøper du delene hos Volvo blir det en ganske dyr affære.

s60turbo
29/07/12, 20:57
Lmm sitter på røret rett etter luftfilteret ja. Smal sak å bytte. Kan sitte litt godt fast i røret som går til turboen. Lambda i front er enkel å bytte. Spesial pipe er en fordel, men går fint med fastnøkkel også. Er god plass rundt den. Enkleste måten å nå den på er å ta den fra undersiden. Så har du tilgang til bukk er det en fordel. Den sitter på eksosen din rett under turboen. Delene kjøpes svært billig hos fcpgroton.com Kjøper du delene hos Volvo blir det en ganske dyr affære.



Veldig bra :) takk så mye !

s60turbo
30/07/12, 15:12
Noen som vet om denne:
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/27602/nm/Volvo_S60_Front_Oxygen_Sensor_Turbo_Models_/category_id/169 passer ? motorkoden som står under matcher vel med 2,4T? men passer den til 2.0T og ? :)

iPaal
30/07/12, 16:47
Noen som vet om denne:
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/27602/nm/Volvo_S60_Front_Oxygen_Sensor_Turbo_Models_/category_id/169 passer ? motorkoden som står under matcher vel med 2,4T? men passer den til 2.0T og ? :)

Ja, den passer. Dette er vel Original Volvo :-) De har ikke 2.0 liter i USA, derfor finner du ikke til din der.

s60turbo
01/09/12, 15:56
Fikk til slutt bytte LMM idag, men no ble jo ting helt forferdelig :P byttet den bare å pluggen i pluggen og på med lufftilteret igjen, men den dauer bare på tomgang, eller er det noe vill gassing opp og ned på turtallet, må man ut å kjøre noen mil for at bilen skal "lære" seg den nye LMM? noen som har noen andre tips ? :)

Mawi
01/09/12, 16:17
Har byttet endel LMM på jobben, og da har det fungert med engang. Sikker på at du har riktig måler? (dele nr.) Har du demontert noe for å komme til? evt. noe du har glemt å skru til så den suger falsk luft etter måleren? :P

s60turbo
01/09/12, 16:48
Har byttet endel LMM på jobben, og da har det fungert med engang. Sikker på at du har riktig måler? (dele nr.) Har du demontert noe for å komme til? evt. noe du har glemt å skru til så den suger falsk luft etter måleren? :P

Er orginal måler, snakket med en annen mekaniker og, så skjekket delenr og det var akuratt det samme. har vært litt jaging på tomgang tidligere når den har vært kald men no var det jo helt gale :P får skjekke en gang til at den ikke suger noe falsk luft. kan vel ikk hjelpe å holde den på tomgang med gassen en stund ? eller kjøre noe ? eller blir det bare værre då ?

Mawi
01/09/12, 17:11
Er orginal måler, snakket med en annen mekaniker og, så skjekket delenr og det var akuratt det samme. har vært litt jaging på tomgang tidligere når den har vært kald men no var det jo helt gale :P får skjekke en gang til at den ikke suger noe falsk luft. kan vel ikk hjelpe å holde den på tomgang med gassen en stund ? eller kjøre noe ? eller blir det bare værre då ?

Du får vel ikke gjort noe værre.. men, ta ut LMM'en og sa at den ser hel ut innvendig, ingen tråder ellerno som har røket. Også regner med at du har sjekket at kontakten sitter ordentlig? :D

iPaal
09/09/12, 08:40
Hvordan endte dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

s60turbo
18/09/12, 19:57
Hvordan endte dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joda, det endte bra til slutt ! hev den inn på volvo for å lese ut feil koder ettersom jeg regnet med dette kunne spare meg for litt tid. fikk etterhvert en telefon fra volvo om at LMM var ødelagt ! syntes dette var noe merkelig ettersom jeg nettopp hadde byttet den. spurte da om pris på dersom de skulle bytte den. fikk da en pris på godt over 5000kr, takket med det for meg og tenkte at jeg heller kunne se mer på dette selv,

Da jeg hentet bilen på verkstedet var avgass system lyset vekke og bilen fungert helt greit :D så det løste seg egentlig greit til slutt :)

Vet ikke helt kordan det gikk til, mulig at de resat feilkodene eller noe hvis det går ann ? :P bilen fungerer hvertfall fint no :)