PDA

Vis full versjon : Bagasjeromsvinge til stasjonsvogn



Morgis
25/04/10, 15:22
Hva er prisen på originalvingen med integrert bremselys (9184 639) ?
Og hva ligger en brukt vinge uten bremselys på i pris på bruktmarkedet?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1958.jpg

Kjell V70
25/04/10, 21:46
når jeg hørte på min, så kosta ny uten bremselys ca 1500 kr, og med bremselys 2100 kr.

treboR87
25/04/10, 22:06
da jeg hørte med volvo her i molde for ett par mnd siden tror jeg en grunnet vinge uten bremselys lå på ca 2200,-
med lys tror jeg det var 2500,- eller noe slikt..

Hvordan er det å trekke opp ledning til det lyset? bore hull i luken?

Karsko1
26/04/10, 10:07
Jeg undersøkte hos Frydenbø Bilsenter i Bergen for en mnd siden. For grunnet uten integrert bremselys skulle de ha 2300, og 2600 for den med bremselys.

Du må uansett borre i luken, selv den uten lys. Jeg anbefaler å få et karoseriverksted til å gjøre det for deg. Jeg fikk en god pris gjennom noen avtaler på jobben 600 eks. mva.

Du kan evt. kjøpe av Bil Design AS, de gir deg en brukt nylakkert orginal spoiler inkludert frakt for rett over 2000. Om de leverer da. Jeg bestilte i slutten av januar en ferdig lakkert en, men den er blitt aldri levert. Heldigvis skulle jeg betale den i postoppkrav.

Det er veldig vanskelig å få tak i slike spoilere på finn.no, men du kan være heldig.

Morgis
26/04/10, 10:29
Jeg undersøkte hos Frydenbø Bilsenter i Bergen for en mnd siden. For grunnet uten integrert bremselys skulle de ha 2300, og 2600 for den med bremselys.

Du må uansett borre i luken, selv den uten lys. Jeg anbefaler å få et karoseriverksted til å gjøre det for deg. Jeg fikk en god pris gjennom noen avtaler på jobben 600 eks. mva.

Du kan evt. kjøpe av Bil Design AS, de gir deg en brukt nylakkert orginal spoiler inkludert frakt for rett over 2000. Om de leverer da. Jeg bestilte i slutten av januar en ferdig lakkert en, men den er blitt aldri levert. Heldigvis skulle jeg betale den i postoppkrav.

Det er veldig vanskelig å få tak i slike spoilere på finn.no, men du kan være heldig.

Må ikke borre i luken for å feste vingen.
Vingen er festet med tynt flatjern som skrues fast på sidenevangene av luken.

Karsko1
26/04/10, 10:31
Da feilinformerte de meg hos Volvo... Anyway. Det er vanskelig å få tak i en slik spoiler, med mindre du tar kontakt med Bil Design. Siden du bor i Kristiansand er det jo litt lettere å komme seg til Porsgrund for å hente det. Så er du sikrere...;)

ThePlace
26/04/10, 20:29
Da feilinformerte de meg hos Volvo...

Takvingen til V70N må det borres ved montering.
Til 855/V70 er det som Morgis sier, bare festet med tynt flatjern som skrues fast på sidenevangene av luken.

Karsko1
12/05/10, 15:46
Jeg har snakket med Volvo i forbindelse med at jeg har bestilt meg spoiler. De sier at den originel, både med og uten bremselys borres i luken!

Hos Frydenbø Bilsenter avd. Minde er prisen for ferdig montert og lakkert spoiler med bremselys ca. 5 600,-

Morgis
12/05/10, 17:57
Jeg har snakket med Volvo i forbindelse med at jeg har bestilt meg spoiler. De sier at den originel, både med og uten bremselys borres i luken!

Hos Frydenbø Bilsenter avd. Minde er prisen for ferdig montert og lakkert spoiler med bremselys ca. 5 600,-

da tar de feil ;)

volvojoachim
12/05/10, 19:35
frydenbø åsane og mindre feilinformerer hele veien. dem er ikke til og stole på =p

locked
13/05/10, 18:19
Jeg har snakket med Volvo i forbindelse med at jeg har bestilt meg spoiler. De sier at den originel, både med og uten bremselys borres i luken!

Hos Frydenbø Bilsenter avd. Minde er prisen for ferdig montert og lakkert spoiler med bremselys ca. 5 600,-
Det er igjen feil. Kun med en brakett på hver side og dobbeltsidig tape mellom spolier og luke.

V70N, der borres det i luken da den er skrudd tvers gjennom med to skruer på hver side i tillegg til et hull på høyre side for kabel til evt. bremselys.

Karsko1
16/05/10, 12:30
Det er igjen feil. Kun med en brakett på hver side og dobbeltsidig tape mellom spolier og luke.

V70N, der borres det i luken da den er skrudd tvers gjennom med to skruer på hver side i tillegg til et hull på høyre side for kabel til evt. bremselys.

Når jeg ser på monteringsdelene som fulgte med, så ser det ut som om det du sier her stemmer!:)

Har fått et intrykk av at det er bare å glemme å spørre dem om noe som helst, for de kan ikke gi deg et fullkomment svar! Da er det bedre å spørre de erfarne her i forumet;)

Morgis
16/05/10, 12:46
Ble det med eller uten bremselys du kjøpte? :)

Karsko1
16/05/10, 13:38
Ble det med eller uten bremselys du kjøpte? :)

Jeg endte opp med en uten, fordi den var dyrere med bremselys, pluss at monteringen ville bli vanskeligere og dyrere...