PDA

Vis full versjon : Volvo 245 GLT verdi?



Ivar
26/07/12, 18:37
Lurer på om jeg burde kjøpe en grå hel original GLT '87 med 316000km for ti tusen..
har ikke sett på den ennå, men om det ikke er mye rust..

Noen ide?:)

gaupe
26/07/12, 18:57
Ja, det bør du :)

Ivar
26/07/12, 22:27
Ja tydeligvis:D, bilen er hel, noe sliten i lakk, setet og dørhåndtak, og litt småfiks. "Null" rust, bare litt saltbrunt i sømmene i dørene her og der. så ikke noe rust i hjulhus/brønner eller under.
Fikk den for 8. henter i mårra.:cool:

gaupe
26/07/12, 22:31
Farge? Utstyr?

Ivar
26/07/12, 22:45
Koksgrå Det er vel ikke stort utstyr annet enn 5 gir og svarte lister. men du finner det vel kanskje ut med reg nr?
http://www.ranablad.no/vis/rubrikk/motorprospekt/2568616.html

Revell
26/07/12, 23:06
Den så da helt klart ut til og være verdt 10k:)

larsverm
27/07/12, 22:55
Fem gir og svarte lister bør den uansett ha som standard. :p GLT er litt utover det helt vanlige, selv om "vi" knapt vil regne en 87-modell som spesielt interessant... Men sikkert bra kjøp og bil som er verdt å ha hvis det ikke er noe alvorlig galt.

Ivar
28/07/12, 12:09
Tja jeg vil vel si at det er et ok kjøp likevel, siden jeg vet historikken på bilen, kjenner eieren før forrige, og vet at servicer med vedlikehold er viktige for ham. bilen er kompakt i understell, behagelig å kjøre, og trenger bare ei polering med litt rubbing og småfiks her og der. Det jeg liker best er at det er forbausende lite rust på bilen. Den har vært godt understellslbehandlet, og det er bare begynt å ruste under tectylen langs innsiden av kanal-sømmen. Det er neppe så mye at det trenger sveis. Jeg tenker å stoppe det best mulig uten å skifte stål. Jeg har som plan å la den ha sine ærlige småbulker og riper som ikke vil rubbes bort. Lister skal festes og "svartes". Motoren får litt stell, så kommer den vel for salg med god teknisk stand ganske snart, tror jeg. Håper noen vil bruke den fint noen år.

Er det noen vits å senke og sote? Kanskje rånemarkedet er noe for denne..:)

larsverm
28/07/12, 13:24
Er bilen ikke dårligere enn den ser ut til, er det helt klart et ok kjøp til en så lav pris, ja.

Med tanke på snarlig videresalg i et visst markedssegment kan det godt hende at litt "oppråning" kan være på sin plass. :p Men skulle det være aktuelt å tenke mer langsiktig, er det nok best å holde den original. Jeg er generelt av den oppfatning at det skal litt til for at en 87-modell blir skikkelig interessant, men en 240GLT skiller seg likevel ut fra de ordinære GL og GLE.