PDA

Vis full versjon : Tilbkobling av Iphone/Spotify(Sangtittel henger seg)



lopperi
26/07/12, 08:58
Hei,

Har et veldig lite men meget irriterende problem på navigasjonen min(V60 2012 mod) Hver gang jeg kobler til Spotify via Iphone så henger sangtittelen seg(altså når jeg har oppe navigasjons bilde så skal sang tittelen vises øvers i bildet) Problemet er at det er samme sangtittel som vises hver gang jeg kobler til selv om det er andre sanger som spilles. For at det skal bli som normalt må jeg gå inn på system menyen og ut igjen, da vises riktig sangtittler. Hadde vært fint å slippe å gå inn på syst menyen hver gang jeg kobler til telefonen..

Er ikke noen stor sak, men hadde jo vært fint med en fix om noen har :)

FroBe
26/07/12, 15:55
Det er få her som har så nye biler, jeg ville prøvd spørsmålet i forumet for de nyeste bilene som du finner her (http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?17-x60-V70II-XC70II-S80II).

Min erfaring med epleprodukter og bilstereo er at oppdateringer av software kan gi problemer, du har kanskje oppdatert til iOS 5.0 eller 5.01, mens Volvo sannsynligvis har designet interfacen for iOS 4.2.

Scania143
28/07/12, 11:02
Problemet er at systemet er laget for Itunes, og når du bruker Spotify "klikker" det litt.. Er sånn på så og si alle spillere..

iPaal
28/07/12, 11:35
Problemet er at systemet er laget for Itunes, og når du bruker Spotify "klikker" det litt.. Er sånn på så og si alle spillere..


TULLPRAT. De fleste spillere er jo snart tilpasset iPhone ;-) Og musikk spiller på iPhone har ingenting med iTunes å gjøre. Men for å bruke Spotify i bil trenger man ofte å ha minst ei låt liggende under musikk for å "aktivere" lyd ut! Dette fordi musikk mappa åpner seg automatisk når man kobler til telefonen og går i autoplay. Stopp musikk spiller og start Spotify. Problemet til Lopperi tror jeg er Software som nevnt tidligere her.

lopperi
29/07/12, 09:59
Mao så må jeg bare vente til jeg får oppdatert systemet i bilen når jeg har den til service og håpe på at det er kommet en fix da. Men da har det vel sikkert kommet et ny Iphone oppdatering og man er like langt :P

Scania143
30/07/12, 10:45
Er hvertfall akk sånn det er i v70'en vår, 2010 mod.

bruker man spotify fra tlf, altså velger sang osv, går det greit, Bruker man spilleren til neste sang, henger det seg.

Kjørte bilen fra norge til danmark igår, med spotify så...

Er samma med kenwood spilleren min, og clarion spilleren til en kompis, osv osv..

OG det er samme problem om man bruker iphone ell nokia, sony, osv.Bruker man spotify kan det gå, kanskje i en halvtime så klikker det. Bruker man orginal spillemodus på tlf går det somregel alltid...

_tormod_
03/08/12, 21:54
Samme i min 11mod v50 og. Må også skifte sanger med iphone, hvis jeg bruker knappsatsen på rattet henger alt seg og jeg må koble ut telefonen, sette på radio, så koble iphone til igjen. Ikke funnet noen løsning på dette- har heller ikke brukt mye tid på det.