PDA

Vis full versjon : Open dumpventil på S60 T5 2001mod?



Skinlo
25/07/12, 21:38
Blir det fusking,ujevn tomgang eller felkoder om man monterer open dumpventil på S60 T5 2001mod? :p

Vatnehol
26/07/12, 01:14
da blir det mye styr. bilen går også alt for fet, pga luftmengden som blir slipt ut i friluft er kalkulert i tillegg til mengden lmm registrerer. så den vil bruke myye mer fuel, samt slå ut lamda feilkode pga fet bensinblandig.

visst du kjøper åpent luftfilter og setter på så vil du få mye lyd ut av re.sirk ventilen som er der.

iPaal
27/07/12, 14:27
Kan bekrefte det Vatnehol skriver. Lyden med åpent luftfilter er mer enn nok hvis du ønsker "plystre lyden" For mye etter min smak egentlig, men har det fortsatt påmontert. Bruker BSR sitt. Kjøp for all del komplett pakke og ikke bare luftfilter.

LINK (http://www.scstyling.no/bsr-optiflow-volvo-s60v70nxc70-p-6893-c-3634.aspx)

FroBe
27/07/12, 17:38
Jeg har ikke prøvd dumpventil, men kan skrive under på at bilen ikke går godt med en lekkasje etter turboen.
Føleren for lufttemperatur rett ved gasspjeld løsnet delvis under kjøring, og bilen var nesten ikke kjørbar.

Skinlo
27/07/12, 19:04
BSR Opti Flow filterkitt kom i posten i dag, har montert det og er storfornøyd :D rå lyd :p

a|ex
30/07/12, 02:56
Jeg har ikke prøvd dumpventil, men kan skrive under på at bilen ikke går godt med en lekkasje etter turboen.

Second that. Sliter med CBV (resirkventilen)-problemer om dagen på min, og det er alt annet enn stas...

Forøvrig er det mer enn nok lyd med åpent filter på disse ja, blei så voldsomt til pusting og hvining på min at jeg remonterte isolasjonen under panseret igjen for å få litt fred.. :)

Vatnehol
30/07/12, 11:19
Forøvrig er det mer enn nok lyd med åpent filter på disse ja, blei så voldsomt til pusting og hvining på min at jeg remonterte isolasjonen under panseret igjen for å få litt fred.. :)

Hehehe, endte opp med å remontere isolasjonen jeg og under panseret :p

FroBe
30/07/12, 13:43
Jeg har gitt opp å forstå hvorfor noen vil bruke tid og penger på å redusere komforten og øke støyen på nyere Volvoer, hadde det ikke vært billigere å kjøpe en 240 med blodtrimmet motor?

iPaal
30/07/12, 16:51
Hehehe, endte opp med å remontere isolasjonen jeg og under panseret :p

Mitt skal også ut igjen. Ingen annen funksjon enn å lage støy.

a|ex
31/07/12, 00:32
Jeg har gitt opp å forstå hvorfor noen vil bruke tid og penger på å redusere komforten og øke støyen på nyere Volvoer, hadde det ikke vært billigere å kjøpe en 240 med blodtrimmet motor?

Et skikkelig kaldluftinntak kan være nødvendig/ønskelig i kombinasjon med andre nye motorelementer for effektøkning og sørge for en bedre pustende motor. Kan gi opp mot 10hk ekstra.