PDA

Vis full versjon : E.GRØNDAHL's volvo 240glt turbo + noen spm.



E.GRØNDAHL
25/07/12, 19:20
Hei igjen! Lager en nye prosjekt tråd ettersom den gamle bare ble rot.

Bilen er en 1987mod volvo 240glt. Når jeg først fikk bilen så den slik ut:
http://desmond.imageshack.us/Himg713/scaled.php?server=713&filename=73803165907523372911425.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg577/scaled.php?server=577&filename=72474165907679376811425.jpg&res=landing

Men jeg fikk et illebefinnende og fannt ut at jeg ville skille meg ut i fra mengden, samtidig som jeg ble fan av ratlook stilen, så da ble bilen seende slik ut:
http://desmond.imageshack.us/Himg546/scaled.php?server=546&filename=img0173kd.jpg&res=landing

Men fortvil ikke, for jeg tok til slutt og kom til fornuft, så sist gang den var ute på veien så den slik ut:
http://img138.imageshack.us/img138/4067/img0209fpt.jpg

Det har hele tiden sitti en B230E motor i bilen, som funket veldig bra på sommeren, men om vinteren ville den ikke annet enn fjuske og kveles, så når clutchen tok kvelden ble bilen parkert og jeg begynnte tenke ut hva jeg skulle gjøre med den.

så kan lage en liste her om hva som er gjort (grønn)Hva som er paner (Rød)

B230FK
Sachs forsterka clutch og trykkplate
3"JT eksos
Polyforinger rundt hele
Bilstein clubsport
IPD USA 25mm krenge stag, foran og bak
IPD USA moment og panhardstag
Bosch 044 bensin pumpe
Kappa lesjøfors står nå på org. fjærer

FIA godkjente stoler
Halvbur
Rust sveising
Ny lakk (ikke første prioritering)
En hemmlig vinge, men er å se på mange fra US

Men første prioritering er å få bilen til å gå, så godkjenning. Har heldigvis grønt lys fra vegvesnet og biltilsynet.
og sånn ellers så er jeg ingen bil mekaniker, så jeg kommer nok til å komme med mange spørsmål som jeg håper noen kan svare på.
Bilder osv, kommer men er ikke akuratt noe særlig å se enda hehe:p

Mvh. E.GRØNDAHL

Marius Skau
25/07/12, 19:25
Må følges denne :D

E.GRØNDAHL
25/07/12, 19:28
Er det noen som vet hva denne er til?
http://desmond.imageshack.us/Himg824/scaled.php?server=824&filename=hvaerdette.jpg&res=landing

Hvordan kobler man egentlig opp bensin systemet i motorrom? hvilken er tur, retur? osv...

Og er det mange som bruker intercooler fra 940 i 240? skulle prøvemontere i går, men la merke til at den kom litt for høyt opp, så vet ikke om panser går igjen? noen som har noen lure løsninger der?

Har også noen løse ledninger fra Lh 2.4 som jeg ikke vet hvor skal, disse skal jeg få tatt bilde av, så dere kan få se:)

Mvh.

E.GRØNDAHL
26/07/12, 21:36
Da er 3"JT endelig på plass under bilen, gikk ikke helt smertefritt når det har vært på en annen bil før haha:p men virket som den ble hengende litt lavt? noen som har erfaringer med dette?