E.GRØNDAHL
25/07/12, 19:20
Hei igjen! Lager en nye prosjekt tråd ettersom den gamle bare ble rot.
Bilen er en 1987mod volvo 240glt. Når jeg først fikk bilen så den slik ut:
http://desmond.imageshack.us/Himg713/scaled.php?server=713&filename=73803165907523372911425.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg577/scaled.php?server=577&filename=72474165907679376811425.jpg&res=landing
Men jeg fikk et illebefinnende og fannt ut at jeg ville skille meg ut i fra mengden, samtidig som jeg ble fan av ratlook stilen, så da ble bilen seende slik ut:
http://desmond.imageshack.us/Himg546/scaled.php?server=546&filename=img0173kd.jpg&res=landing
Men fortvil ikke, for jeg tok til slutt og kom til fornuft, så sist gang den var ute på veien så den slik ut:
http://img138.imageshack.us/img138/4067/img0209fpt.jpg
Det har hele tiden sitti en B230E motor i bilen, som funket veldig bra på sommeren, men om vinteren ville den ikke annet enn fjuske og kveles, så når clutchen tok kvelden ble bilen parkert og jeg begynnte tenke ut hva jeg skulle gjøre med den.
så kan lage en liste her om hva som er gjort (grønn)Hva som er paner (Rød)
B230FK
Sachs forsterka clutch og trykkplate
3"JT eksos
Polyforinger rundt hele
Bilstein clubsport
IPD USA 25mm krenge stag, foran og bak
IPD USA moment og panhardstag
Bosch 044 bensin pumpe
Kappa lesjøfors står nå på org. fjærer
FIA godkjente stoler
Halvbur
Rust sveising
Ny lakk (ikke første prioritering)
En hemmlig vinge, men er å se på mange fra US
Men første prioritering er å få bilen til å gå, så godkjenning. Har heldigvis grønt lys fra vegvesnet og biltilsynet.
og sånn ellers så er jeg ingen bil mekaniker, så jeg kommer nok til å komme med mange spørsmål som jeg håper noen kan svare på.
Bilder osv, kommer men er ikke akuratt noe særlig å se enda hehe:p
Mvh. E.GRØNDAHL
Bilen er en 1987mod volvo 240glt. Når jeg først fikk bilen så den slik ut:
http://desmond.imageshack.us/Himg713/scaled.php?server=713&filename=73803165907523372911425.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg577/scaled.php?server=577&filename=72474165907679376811425.jpg&res=landing
Men jeg fikk et illebefinnende og fannt ut at jeg ville skille meg ut i fra mengden, samtidig som jeg ble fan av ratlook stilen, så da ble bilen seende slik ut:
http://desmond.imageshack.us/Himg546/scaled.php?server=546&filename=img0173kd.jpg&res=landing
Men fortvil ikke, for jeg tok til slutt og kom til fornuft, så sist gang den var ute på veien så den slik ut:
http://img138.imageshack.us/img138/4067/img0209fpt.jpg
Det har hele tiden sitti en B230E motor i bilen, som funket veldig bra på sommeren, men om vinteren ville den ikke annet enn fjuske og kveles, så når clutchen tok kvelden ble bilen parkert og jeg begynnte tenke ut hva jeg skulle gjøre med den.
så kan lage en liste her om hva som er gjort (grønn)Hva som er paner (Rød)
B230FK
Sachs forsterka clutch og trykkplate
3"JT eksos
Polyforinger rundt hele
Bilstein clubsport
IPD USA 25mm krenge stag, foran og bak
IPD USA moment og panhardstag
Bosch 044 bensin pumpe
Kappa lesjøfors står nå på org. fjærer
FIA godkjente stoler
Halvbur
Rust sveising
Ny lakk (ikke første prioritering)
En hemmlig vinge, men er å se på mange fra US
Men første prioritering er å få bilen til å gå, så godkjenning. Har heldigvis grønt lys fra vegvesnet og biltilsynet.
og sånn ellers så er jeg ingen bil mekaniker, så jeg kommer nok til å komme med mange spørsmål som jeg håper noen kan svare på.
Bilder osv, kommer men er ikke akuratt noe særlig å se enda hehe:p
Mvh. E.GRØNDAHL