PDA

Vis full versjon : B230F i 92 mod. 740 - feil tenning



Kloven
25/07/12, 11:05
Hei! Har nå hatt denne bilen en stund og den har fungert bra, men etter en langtur begynte motoren å gå dårlig. Etter å ha sjekket litt har jeg funnet ut at jeg ved tomgang har 7 grader ettertenning og ved 2 000 rpm har 2 grader fortenning. Registerreima har ikke hoppet over en tann og motoren er "timet" riktig så vidt jeg kan se. Noen som har vært borti dette før og har noen tips om hva det kan være?

Litt info:
Kjøpte bilen av en gammel dame for et år siden og den har i hele sitt liv hatt service på merkeverksted før mitt eie
Bilen er en 1992 modell 740 sedan med regina (tror jeg) ledningsnett.
Motor er en B230F som har gått 198 000

Jan turbo
25/07/12, 13:14
Tja, jeg har selv hatt en Bendix-Regina 740. Den begynte omtrent sånn som din,tror vi kryssbyttet og trippel sjekket alt på den bilen. Men fikk den aldri til å gå som den skulle etterpå. Bygget den derfor om til lh 2,4 bosch system som alle de andre har. Da var alle problemer borte.
MEN hvis jeg skal gi noe råd så sjekk mapsensoren din og slangen til denne.Sensoren sitter på venstre innerskjerm og har ett par ledninger inn på seg pluss en vakumslange fra innsuget.

Kloven
26/07/12, 10:32
Ser ut til at mapsensoren er ok.. så blir vel å sjekke litt til etter andre feil - finner jeg ikke noe så bygger nok jeg om også tenker jeg